В Одесу прибув криголам, який Україна придбала у Британії
До морського порту Одеси прибув придбаний Україною у Великої Британії криголам «Джеймс Кларк Росс».
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство освіти й науки України.
Наступні тижні триватиме дооформлення необхідних документів і технічна інвентаризація судна.
"Потому відбудеться офіційне представлення криголама для медіа та буде оголошено його нову назву. Також планується час для екскурсійного відвідування судна. Анонси всіх подій обов’язково розміщуватимуться на наших сторінках", - зазначили в МОН.
У міністерстві нагадали, що 19 серпня Україна придбала легендарний британський криголам «Джеймс Кларк Росс», а 30 серпня в порту міста Фредеріксгавн (Данія) відбулася офіційна передача судна, і над ним підняли синьо-жовтий прапор.
Власний океанографічний криголам відкриває цілу низку нових можливостей для української науки та науковців. Насамперед він дозволить після тривалої перерви повернутись до досліджень Світового океану, розв’язати логістичні проблеми на антарктичній станції «Академік Вернадський» та розширити можливості сезонних експедицій, створювати науково-дослідні та логістичні консорціуми з іншими країнами, проводити дослідження не тільки в Антарктиді, а й в Арктиці, та, за потреби, в інших регіонах океану, наголосили у МОН.
Досі, за словами директора Національного антарктичного наукового центру України (НАНЦ) Євгена Дикого, українські полярники зазнавали великих логістичних труднощів, оскільки станція 9 місяців на рік закрита плавучою кригою і вікно можливостей для перезміни людей і завезення вантажів відкривалось лише на короткий період антарктичного літа - із січня по березень. При цьому НАНЦ потрібно було встигнути на цей період зафрахтувати іноземне судно. Комерційний фрахт обходився досить дорого. Наявність власного криголама дасть змогу доставляти людей і вантажі на станцію «Академік Вернадський» у будь-яку пору року з меншими фінансовими
Як повідомляв Укрінформ, новий український криголам має довжину майже 100 м, водозаміщення - 5732 тонни. На ньому можуть перебувати до 50 науковців і 20 членів екіпажу. На його борту є 8 дослідницьких лабораторій, унікальне геофізичне, акустичне та інше обладнання.
Фото: Ігор Ткаченко, Укрінформ