На Закарпатті обговорили з румунами шляхи запуску «Карпатського експресу»
Голова Закарпатської ОДА Віктор Микита представив румунським партнерам пропозиції щодо реалізації проєкту «Карпатський експрес», пропонують два варіанти - безпересадковий за внутрішнім паспортом та з пересадками із закордонним.
Про це повідомляють на сайті Закарпатської ОДА, передає Укрінформ.
"Сьогодні у межах роботи щодо реалізації проєкту «Карпатський експрес» керівництво Закарпатської ОДА провело планову зустріч з консулом Румунії в Солотвино Граціаном-Флоріном Пирву. Зустріч передбачала обговорення потенційних варіантів реалізації ініціативи у межах визначеної концепції», – йдеться в повідомленні.
Зазначається, що на Закарпатті попередньо розробили декілька позицій щодо втілення цієї ініціативи.
Перший варіант - це відкриття безпересадкового залізничного сполучення Ужгород – Івано-Франківськ, орієнтоване на проїзд українського пасажира (за внутрішнім паспортом). Детальний маршрут прямування наступний: Ужгород – Тересва – міжнародний залізничний пункт пропуску «Тересва – Кимпулунг на Тисі» – міжнародний залізничний пункт пропуску «Ділове – Валя Вишеулуй» – Барлібаш – Рахів – Івано-Франківськ.
Другий варіант - це відкриття пересадкового залізничного сполучення Ужгород – Сігет Мармацій та Івано-Франківськ – Сігет Мармацій за маршрутом прямування: Ужгород – Тересва – міжнародний залізничний пункт пропуску «Тересва – Кимпулунг на Тисі» – Сігет Мармацій. А також Івано-Франківськ – Рахів – Барлібаш – міжнародний пункт пропуску для залізничного сполучення «Ділове – Валя Вишеулуй» – Сігет Мармацій.
«Тобто потяги будуть рухатися назустріч один одному одночасно і перетинатимуться в Сігет Мармацій, де передбачається створення пасажирського хабу. Тобто люди зможуть обирати куди саме їм рухатися», – зазначив голова Закарпатської ОДА.
Відкриття цього сполучення орієнтоване на проїзд у міжнародному сполученні (тільки за біометричними закордонними паспортами).
За словами Микити, кожна позиція передбачає відновлення інфраструктури. Мова про облаштування залізничної платформи, санітарно-побутового приміщення та сталого зв’язку, встановлення навісів для пасажирів та модульних будов для проходження митного й прикордонного контролю, ремонт колійного господарства на ділянках для збільшення експлуатаційної швидкості поїздів тощо.
«У той же час на попередніх зустрічах у 2021 році румунські представники повідомляли, що готові відновити колії на своїй стороні у короткі терміни - до 4 місяців. Також було зазначено, що український рухомий склад може здійснювати рух румунською територією, для чого можуть бути організовані спеціальні навчання. Наразі обговорюємо питання лише пасажирського перевезення. Для слідування ж пропонуємо використовувати дизель-поїзди виробництва ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод"», – підкреслив Микита.
Під час зустрічі голова облдержадміністрації наголосив, що запропонована конфігурація не є вичерпною. На Закарпатті очікують від румунських партнерів зустрічних пропозицій.
Зі слів Микити, проєкт є важливим з точки зору інтенсифікації українсько-румунського транскордонного співробітництва та зміцнення зв’язків з громадами у прикордонних районах обох країн. Також залізничний маршрут через територію Румунії дозволить полегшити доступ туристів з інших держав до відомих українських курортно-рекреаційних локацій, таких як Драгобрат, Буковель та інших.