U-LEAD роз’яснила громадам особливості формування і використання матеріального резерву
Експерти Програми «U-LEAD з Європою» надали роз’яснення фахівцям громад Кіровоградської та Сумської областей щодо особливостей формування матеріального резерву та умов використання резервного фонду.
Про це Укрінформу повідомили у «U-LEAD з Європою».
Зазначається, що питання створення та формування резервного фонду громади, механізми та алгоритми дій в разі ухвалення рішень в умовах воєнного стану розглянули під час інформаційної сесії «Створення матеріального резерву та умови використання резервного фонду».
«Для громад важливо знати, як працювати у правовому полі в умовах війни. Наші експерти отримують велику кількість запитань щодо надання допомоги переселенцям, харчування та розміщення людей у надзвичайних ситуаціях, надання фінансування та ресурсів на потреби добровольчих формувань тощо. Одним з важливих ресурсів громади є її резервний фонд, який, по суті, є її «тривожною валізою». Ці та інші питання розглядалися під час інформаційної сесії», - розповів керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області Олег Яременко.
Резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту бюджету.
«Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету під час війни приймаються виконавчими органами місцевого самоврядування», - підкреслила радниця з питань місцевих фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області Олена Савченко.
Процедури створення резервного фонду громади у мирних умовах та під час воєнного стану є різними. У першому випадку всі пропозиції щодо створення резервного фонду обговорюються депутатами, а рішення приймаються на сесіях відповідних місцевих рад. Під час воєнного стану виконком своїм рішенням вносить зміни до бюджету громади, далі відбувається перерозподіл видатків бюджету, включаючи резервний фонд, і для головних розпорядників коштів передбачаються кошти резервного фонду за рішенням виконавчого комітету.
За словами Савченко, згідно з нормами Бюджетного кодексу, виконавчі органи місцевих рад щомісячно звітують перед відповідною місцевою радою про витрачання коштів резервного фонду бюджету.
«Орган місцевого самоврядування створює матеріальний резерв громади та визначає місця його розміщення. Це можуть бути об’єкти, призначені або пристосовані для зберігання, для їх визначення враховується оперативність доставки таких резервів до можливих зон надзвичайних ситуацій. Для ефективної взаємодії виконавчих органів ради під час надзвичайної ситуації рекомендується затвердити порядок формування та використання місцевого матеріального резерву та прийняти відповідну місцеву програму”, - зазначила Савченко.
Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає на потреби громадян та розширює можливості громад.