Київстар впровадив «Розумний облік» витрат води у Квасилові на Рівненщині

Мобільний оператор "Київстар" на замовлення Рівнеоблводоканалу реалізував комерційний проєкт «Розумний облік» у селищі Квасилів Рівненської області.

Про це Укрінформу повідомили в пресслужбі Київстару.

За допомогою «Розумного обліку» тепер можна віддалено збирати, обліковувати та обробляти показники витрат води в 16 багатоквартирних будинках смт Квасилів, а також відстежувати стан водопроводу на різних ділянках й отримувати сповіщення про аварії чи незаконне втручання в мережу.

Для цього, пояснили в компанії, використано технологію NB-IoT (Narrow Band Internet of Things), завдяки якій сигнал може проходити навіть до важкодоступних місць у підвальних приміщеннях чи з товстими стінами.

Читайте також: Київстар від початку війни побудував 230 нових базових станцій 4G зв`язку

Проєкт реалізовано на технічній базі європейського виробника водомірів Sensus з використанням пристроїв для віддаленого моніторингу від українського виробника - СП «Радміртех».

«Київстар не перший рік працює з IoT-рішеннями для населення та бізнесу. Ми вважаємо, що таких проєктів, як «Розумний облік», по всій Україні має ставати все більше, адже «розумні» технології допомагають заощаджувати, швидко реагувати на аварії, не допускаючи великих втрат ресурсів, а також завжди мати точний облік в режимі реального часу», - прокоментував Ілля Польшаков, директор з розвитку нових напрямків бізнесу компанії "Київстар".

Серед переваг «Розумного обліку» від Київстару - реалізація проєкту «під ключ», індивідуальний підхід до запитів клієнтів. Працюючи над рівненським замовленням, спеціалісти здійснили проєктування, комплектацію і виробництво вузлів обліку, виконали їх монтаж та налаштування, а також активували технологію в мережі оператора.

Читайте також: Абоненти Київстар можуть передати смартфони постраждалим від війни українцям

Рішення «Розумний облік» від Київстару дає змогу Рівнеоблводоканалу знизити втрати води на 10-15%, балансувати витрати ресурсів від моменту забору води до кінцевого споживання. Також є змога погодинно контролювати витрати води кожним багатоквартирним будинком, причому без помилок в обліку, завдяки відсутності «людського фактора».

Як пояснив директор Рівнеоблводоканалу Андрій Карауш, впровадження проєкту вже дало свої результати. І вони не обмежуються впорядкуванням обліку та аналізом пікових навантажень на мережу. Так, у квасилівських багатоповерхівках при встановленні загальнобудинкових лічильників замінили запірну арматуру, що зменшить втрати води при виконанні ремонтів безпосередньо у квартирах.

«Це перший реалізований в Україні проєкт з використанням технології NB-IoT в секторі водопостачання. Для СП «Радміртех» - це чудова можливість використати власні розробки щодо передачі даних з комерційних вузлів обліку води», - заявив Олексій Туряниця, генеральний директор спільного підприємства.

У Київстарі зазначають, що консультацію щодо можливостей впровадження «Розумного обліку» можна замовити на офіційному сайті компанії або звернувшись на nb@kyivstar.net.

NB-IoT (Narrowband Internet of Things) - технологія бездротової вузькосмугової передачі даних, розроблена спеціально для пристроїв Інтернету речей. Технологія забезпечує середовище для збору даних з різного устаткування: датчиків, лічильників, сенсорів тощо.

Київстар – найбільший український оператор електронних комунікацій, що станом на березень 2022 року обслуговував 26 млн абонентів мобільного зв’язку і понад 1 млн абонентів «Домашнього інтернету». Компанія надає послуги на основі широкого спектра мобільних і фіксованих технологій, у тому числі 4G.

Клієнтам компанії доступні також інноваційні послуги Big Data, IoT, Cloud solutions, мобільні фінансові послуги, цифрове телебачення тощо.