Групу луганських освітян судитимуть за колабораціонізм

Фото

Сімом колишнім освітянам Луганщини повідомили підозру у колабораційній діяльності.

Про це у Фейсбуці поінформувала Луганська обласна прокуратура, передає Укрінформ.

«За даними слідства, на добровільну співпрацю з окупантами пішли педагоги, які обіймали різні посади в освітніх закладах Луганщини, у тому числі керівні. Шістьох підозрюваних навесні 2022 року було призначено «директорами» захоплених українських шкіл. Їх перепідпорядкували незаконним органам влади держави-агресора», - йдеться у повідомленні.

Навчання за російськими стандартами освіти організовано у створених ворогом «Бутівській середній школі», «Новоайдарській санаторній школі-інтернаті», «Сватівському ліцеї № 8», «Олексіївській середній школі», «Трьохізбенській основній школі», «Новопсковській газопроводській середній школі».

Ще один підозрюваний – директор так званого «Свердловського ліцею №1 імені сестер-підпільниць Лідії та Світлани Бабарицьких». Цей «державний загальноосвітній заклад ЛНР» утворено після окупації міста у 2014 році й переведено на регламентовані РФ норми та стандарти.

Читайте також: Влада має розглянути люстрацію як вид покарання для колаборантів - ZMINA

Також скеровано до суду обвинувальні акти в порядку спеціального досудового розслідування стосовно шістьох колишніх працівників закладів освіти. На сьогодні це – «Шульгинська середня школа», «Шарівська школа № 17», «Лизинська школа № 6», «Старобільська спеціалізована середня школа № 3», «Станично-Луганська середня школа с. Чугинка», «Міловський ліцей».

Обвинувачені русифікували освітній процес у школах на захопленій території. Також залучають школярів, їхніх батьків і місцевих жителів до участі в публічних заходах на підтримку окупаційної влади.

Читайте також: ZMINA презентувала аналітичний звіт щодо покарань колаборантів

Спеціальне досудове розслідування здійснювали слідчі 3 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях.

Як повідомляв Укрінформ, система нагляду за школярами в окупації близька до тюремної.