Латвія передала вузькоколійний локомотив-генератор до залізничного музею на Кіровоградщині
З латвійського міста Балож до Гайворона на Кіровоградщині передали унікальний вузькоколійний локомотив, який працює як самохідна електростанція.
Про це повідомив Гайворонський міський голова Роман Волуйко у Фейсбуці, передає Укрінформ.
"Наш музей незабаром поповниться надзвичайно цікавим експонатом - унікальним вузькоколійним локомотивом, який являється ще й самохідною електростанцією! Цей чудовий колійний генератор не лише здатний тягнути поїзд, а й може стати незамінним ресурсом у випадку відключень електроенергії", - йдеться у повідомленні.
Як зазначається, минулого тижня цей локомотив вирушив з міста Балож (Латвія) до Гайворонського району. Все це стало можливим за підтримки голови правління асоціації Bānīš draugu klubs Давіса Бушса, донорів та компанії Latvijas Mobilais telefons (LMT).
Цей експонат – локомотив колії 750 мм (близько 2’ 6”), серії ESU2a - трифазний мобільний генератор на рейках. Оснащений старим дизельним двигуном D108, модифікована форма якого все ще виробляється як D160 сьогодні, хоча сама є нащадком дизельного двигуна гусеничного трактора Caterpillar 1930-х років.
Створений за допомогою простої, міцної техніки, він прив’язаний до колеса з механічною трансмісією, і водночас він також має електричний приводний двигун. Деякі з цих локомотивів все ще працюють у країнах Балтії на торф’яних залізницях, деякі з них навіть продовжують прокладати колії, а інші використовуються більше для перевезення торфу.
Залізниця з колією завширшки 750 міліметрів була збудована у 1887 році. Зараз це найдовша вузькоколійка в Європі у 130 км. Її маршрут проходить через Вінницьку та Кіровоградську області: від Рудниці, через міста Бершадь і Гайворон до Голованівська.
Як повідомляв Укрінформ, на Кіровоградщині презентували проєкт рейкобуса з метою покращити транспортне сполучення в області.
Фото: Гайворонський міський голова