EdCamp Ukraine: вчителів навчають відходити від авторитарної моделі освіти
Сотні вчителів з усієї країни прибули на ці вихідні до Харкова для участі у платформі професійного зростання EdCamp Ukraine.
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
Вітчизняні і зарубіжні експерти у сфері шкільної освіти учать їх працювати по-новому, де головний принцип - розвивати мислення учнів.
"У суботу і неділю 500 учасників зустрічі - вчителі, адміністратори сфери освіти, бібліотекарі, працівники музеїв, бізнесмени, учні і батьки, вибрані за конкурсом з 700 охочих з усієї України, обміняються думками з актуальних питань - від особливостей онлайн-освіти і гендерних "окулярів" педагогів - до бесід з учням про секс і наркотики і способи розвитку у дітей критичного мислення. Вони також побувають на відкритих уроках і майстер-класах педагогів-новаторів, у тому числі, з міст України, США, Франції, Великої Британії, Нідерландів, Німеччини, Швейцарії, Угорщини, Грузії, Вірменії... І, ми сподіваємося, повернуться додому з багажем нових знань, які розповсюдять серед колег", - зазначила експерт програми Марина Пащенко.
За словами учасника зустрічі, заступника міністра освіти і науки України Павла Хобзея, такого роду зустрічі - крок вперед у модернізації школи.
"Нам дісталася в спадок від СРСР авторитарна модель школи, де дітей учили запам'ятовувати, а не думати. Новий вчитель повинен розвивати мислення учня, готувати його до життя у суспільстві. Аби вчитель міг реалізувати це завдання, його треба підтримати. Йдеться не лише про загальну комп'ютеризацію шкіл, а й про гідну зарплату вчителя. Це одна з головних мотивацій його професійного зростання", - вважає Хобзей.
Як говорить, у свою чергу, директор Інституту модернізації змісту освіти (Київ), кандидат філософських наук Наталія Вяткіна, "виховувати у дітей критичне мислення, треба, у тому числі, на основі філософії, і цей предмет через рік-два обов'язково прийде у школу".
Як повідомляв Укрінформ, Україна стала дев'ятою країною у світі і третьою - в Європі, яка приєдналася до унікального освітнього руху EdCamp, ініційованого у 2010 році провідними педагогами штату Каліфорнія (США) як платформа професійного зростання вчителів. Програму реалізовано у 26-ти країнах.