Гриневич обіцяє освітянам поступове зростання зарплат
Зарплати вчителів у школах є низькими, що не сприяє приходу у професію молодих і талановитих людей. Грошову винагороду вчителям пропонується піднімати поступово, окремо стимулюючи кращих фахівців.
Про це в інтерв’ю Укрінформу розповіла міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
“У проекті закону “Про освіту”, який ми підготували, закладена адекватна оплата праці вчителя. Зрозуміло, що ми не зможемо її забезпечити одразу, навіть якщо буде прийнятий закон. Мав би бути розроблений план, як ми поступово підніматимемо рівень оплати праці вчителя”,- заявила Гриневич, наголошуючи, що на сьогодні соціальний статус вчителя в Україні є “невиправдано низьким”.
Вона додала, що “адекватно” підвищити зарплату вчителям перешкоджає фінансово-економічна ситуація, яка є в Україні, що спричинено військовою агресією Росії і необхідністю призначення значних коштів на обороноздатність країни.
Гриневич повідомила, що у проекті закону “Про освіту” передбачається, що зарплата має бути на рівні трьох мінімальних заробітних плат.
“Це не надто багато, але все ж таки більш адекватно, ніж зараз. Для того, щоб це забезпечити, насправді потрібна дуже велика сума додаткових коштів до бюджету України і на даний момент це неможливо. Та навіть якщо ми по кроку підніматимемо заробітну плату, то це вже буде якесь просування”,- заявила міністр освіти і науки.
Гриневич зазначила, що в умовах неспроможності відразу усім категоріям вчителів підняти зарплату вводитиметься система кращого фінансового стимулювання тих вчителів, “хто працює якісніше”.
“І тому в законі передбачена добровільна сертифікація вчителів. Добровільна означає, що йдуть на сертифікацію тільки ті вчителі, які бажають…Сертифікацію пройдуть ті вчителі, які володіють новими методиками компетентісного навчання”,- зазначила міністр.
Вона додала, що вчителі, які пройдуть сертифікацію зможуть розраховувати на доплату до своєї зарплатні й будуть “агентами змін”, які у своїх колективах “поширюватимуть уміння й навички використання нових технологій навчання”.
Повний текст інтерв'ю читайте на сайті Укрінформу.