Обрання голови правління НСТУ - текстова трансляція

Наглядова рада суспільного мовлення сьогодні обирала Голову правління НСТУ. 

Контракт з головою правління НСТУ має бути підписаний протягом 5 днів. 

Головою правління НСТУ став Зураб Аласанія

Голосування за Олега Наливайка у другому турі. За - 7, проти - 10.

18:23 У другому турі голосування Зураба Аласанію підтримали 10 членів Наглядової ради. Проти - 7.

У другий тур голосування вийшли: Аласанія, Вибрановський та Наливайко.

17:58 Наглядова рада суспільного мовлення провела перший тур голосування за Голову правління НСТУ.

Кандидати набрали таку кількість голосів: Зураб Аласанія 8 голосів "за" ; Роман Вибрановський - 1; Юрій Дараган - 0; Олександр Зорка - 0; Олександр Зирін - 0; Олександр Коваленко - 0; Олег Наливайко - 8; Марек Сіерант - 0.

17:52 Членам Наглядової Ради суспільного мовлення роздали бюлетені для голосування.

До лічильної комісії увійшли: Наталія Скрипка, Вадим Міський, Володимир Яворівський. Затверджено більшістю голосів.Лічильна комісія обрала головою Володимира Яворівського, секретарем - Вадима Міського.

Виступи з мотивів голосування:

Євген Глібовицький: Якщо ми не зможемо прийняти цього рішення, то треба розуміти, що ціна цього рішення - те, що ми підемо на повторний конкурс. Тому треба розомути, що голосування має бути результативним. 

Тарас Аврахов: На нас лежить відповідальність за розвиток соціального мовлення на роки вперед. 

17.20. Члени Наглядової ради суспільного мовлення оголосили перерву, щоб без преси обговорити подані концепції і обмінятися думками з приводу кандидатів.

Претенденти на посаду на посаду Голови правління ПАТ НСТУ презентують свої концепції.

МАРЕК СІЕРАНТ - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

Ви кажете, що для України є найбільш оптимальною польська модель радіо та телебачення. Аргументуйте. - Тому, що ми є однаковими. Ми близькі культурами, ми теж пройшли через "совок", тому близькі моделі мають спрацювати.

Чи розумієте ви, що фактично ідете на фронт? Полякам у нас чомусь не щастить... Як ви оцінюєте позицію, що керівник Суспільного повинен мати український паспорт? - Чи знаєте ви, що Будинок з химерами спроектував поляк. А автор Гімну України - чи він є гіршим за "українських українців"? Є українці за кордоном, які приїздять боротися за Україну. На Майдані теж загинув поляк... Якщо можна буде мати подвійне громадянство, пан Марек отримає український паспорт.

У НТКУ є проблема великого боргу - 10 мільйонів євро. Телекомпанія зараз за нього судиться, як це вирішувати? - Якщо суд присудив - треба платити. Я звернувся би прокуратири, аби перевірили, чи не є тут шкоди НСТУ. Я в першу чергу проведу аудит, бо гарний керівник, як прийде, то первірить навіть стан підлоги під килимком.

Чи могли би ви піти працювати у команду до одного з претендентів? До якого? - Я пішов би до пана Вибрановського. І у свою команду взяв би теж Вибрановського.

Щодо українського телебачення за кордоном: Вибачте, але ми його не дивимося. Жоден чиновник досі не зробив хорошого телеканалу. 

Абонентська платня: у Європі вже восьма країна відмовляється від абонентської платні, у Польщі 65% домогосподарств не платять цей "добровільний податок". Чи доцільно робити те, що в Європі є вчорашнім днем, завтрашнім днем в Україні? - Відмова від абонплати є доцільною у країнах з розвиненою економікою, а якщо йдеться про виживання, тоді абонплата є доцільною. З порожнього в порожнє навіть король Соломон не наллє.

Про радіо. Не всі стратегії, які є добрими для телебачення, є такими ж для радіо. І навпаки. Радіо - це щось особливе. Зрештою, у Польщі вже немає радіо, яке не транслює відео. Потрібна взаємопромоція - від цього виграє і телебачення, і радіо.  Мають бути різні програми на радіо: і музичні ( де класика і сучасність), і молодіжні ( про стартапи, започаткування бізнесу).

Про фінансування. Я згоден, що закон не до кінця відповідає реаліям, грошей замало, але це не має нас стримувати. У Польщі теж була така проблема. А зараз у Польщі 300 млн доларів щорічно становить абонплата. Суспільне телебачення у нас має 12 каналів. 

МАРЕК СІЕРАНТ - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Треба дотримати інтереси діаспори. Це люди, які лобіюють інтереси України у світі. Треба передусім дати їм можливості розвивати українську мову.

У перші два роки оновити службу новин, дати можливість суспільству отримувати незалежну некеровану інформацію. Українському суспільству потрібні і європейські новини також. 

Людей з особливими потребами не треба "показувати", їм треба дати можливість працювати, у тому числі, на телебаченні. Хай вони самі роблять програми для себе, бо ніхто ліпше за них не знає, які в них потреби. Національні меншини також можуть самі робити для себе передачі - так робиться в Польщі.

Суспільне мовлення має об'єднувати Україну, протистояти спробам проникнення сепаратизму.

Суспільне мовлення має бути патріотичним

Суспільне мовлення не може бути під олігархічним впливом, воно має бути достатньо профінансованим. 

Свою презентацію Марек Сіерант почав з того, що пригадав день катастрофи літака Качинського. Й підкреслив, що донести до людей інформацію в той день зміг лише завдяки тому, що ніхто не стояв над душею, й не вказував, що й як треба робити. До того в його розпорядженні була команда фахівців, які розуміли, що таке журналістський стандарт.

ОЛЕГ НАЛИВАЙКО - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

Ви покладаєтеся на те, що політична культура не дозволить прем'єру, чи ще комусь неналежним чином з вами поводитись. Чи не означає це, що в питанні тиску з влади ми покладаємось на вас особисто? Незалежність для НСТУ є критично можливою. - Ми разом маємо виписати стандарти, які не дозволять будь кому відступити вправо чи вліво. Наливайко нагадав про конфлікт в УНІАНі, в "Газеті по-київськи", і підкреслив, що коли олігарху треба було казати "ні", то він казав "ні". Тому йому не соромно за жоден свій крок.

Чи буде виконавчий директор членом правління? - Категорично ні.

Куди розподілятиметься фінансування? - Перша проблема - технічне переоснащення, друга - на скорочення підуть досить серйозні кошти, бо всі мають розуміти, що соціальні зобов'язання мають бути виконані. 

Чи будете ви спілкуватися з посадовцями, якщо вони звертатимуться з "творчих" питань? -

Коли я очолював комісію з перетворення в НТКУ, теж були підозри, що мене "поставили", аби контролювати журналістські розслідування - цього не було. Здається, що під час Революції Гідності Україна отримала "щеплення" від телефонного права. 

Кандидати, з якими ви хочете створювати команду: Ганна Бичок - фінансово-економічний блок, Олександр Мельничук, Павло Грицак, Віталій Докаленко, Михайло Шаманов, Ганна Безулик - шоу-програми, суспільне мовлення, Юрій Лященко - релігійні проекти, Кургун Ярослав - юрист, спеціаліст з нерухомості. Пан Білоус не розглядається на роботу в Суспільному мовлденні. 

Як зробити НСТУ головним конкурентом олігархічних телеканалів? - Є програма на рік, на два, три і чотири. Казати, що за 4 роки можна стати кращим телеканалом - це фантастика. Потрібно стати на позиції лідерства. У регіонах НСТУ вще вийшло на вищі показники з заробітної плати, люди, які раніше пішли, починають повертатися.

Відмова від бездуховності, примітивізму для телеканалу "Культура" - як забезпечити дотримання цінностей, що по суті є оціночними твердженнями? - В першу чергу ми спиратимемось на місію НСТУ.

Рішучий відхід від "сталінських цінностей" і "руського мира" для дітей та юнацтва - як це забезпечити? - Це питання виноситиметься на творчу дискусію. Частина творчих питань лишається відкритими. 

Збалансованість у представленні позицій влади й опозиції: має бути чітко прописана процедура, керівник не може мати права "пустити чи не пустити", бо його хтось попросив. 

Плани: Перший Канал  - за 2-3 роки має увійти у десятку, на цей рік - повернутися в 20. Регіональне мовлення - вийти на позиції лідера. Молодіжний канал радіо - за 2-3 роки увійти в десятку.

Чи може чиновник керувати творчими людьми? - Думаю, що мені ніхто не може дорікнути у порушенні стандартів менеджера у ставленні до творих людей. 

Щодо пані Бичок як члена команди: її наказ з приводу нових стандартів для журналістів НСТУ, який викликав резонанс у суспільстві (деякі розглядають його як своєрідну цензуру). Бичок - найдосвідченіша людина, і ми бачимо її фахівцем у свері фінансів та економіки. 

Щодо майбутньої співпраці з телеканалом "Ера": Позиція - одна ліцензія - один мовник. 

Як мають співіснувати радіо і телебачення? - Принцип залишковості радіопроекту перед телевізійним посянюється тим, хто більше заробляє. Якщо сьогодні суспільство вимагатиме швидкого результату, ми його можемо досягнути лише завдяки радіопроекту. Протягом року цілком можливо йвійти в десятку з молодіжним радіо, у яке буде переформатований "Промінь".

З урахуванням попереднього життєвого шляху і керівних посад у державних ЗМІ, чи не занадто вас "приручила влада"? - Головна позиція моїх критиків, це те, що я іду з влади, і я це добре розумію. Я собі ставив на меті створення Суспільного і реформування друкованих ЗМІ, і на сьогодні ці завдання я виконав. 

Зниження і одночасне "збільшення" фонду заробітної плати: мають бути три хвилі скорочень, кошти, що вивільняються мають перейти у виробництво продукції. 

Організація сегментованого мовлення у місцях компактного проживання нацменшин і одночасне укрупнення регіонального мовлення: укрепнення - лише в адміністративно-господарському управлінні, у творчих питаннях - лише розукрупнення.

Щодо філій і структурної реформи: не йдеться про "об'єднання аутсайдерів", а лише розглядається варіант об'єднання сусідів, яким є чим доповнити один одного.

ОЛЕГ НАЛИВАЙКО - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Рятівник має не лише бути "фахівцем з рятування", він має увесь час "нудно готуватися", аби таких ситуацій взагалі не було.

У плані дій на перший рік: реформа структури НСТУ, кадрова реформа, технічна реформа (1,5-2 роки) фінансова реформа (витрати на з/п не мають перевищувати показник 22% бюджету). 

Треба розробити єдиний бренд "Українське супільне мовлення".

Перший канал має увійти у десятку лідерів, Телеканал "Культура" - в двадцятку лідерів за 2-3 роки.

"Дитячі програми" мають бути цікавими для всієї родини. 

Спортивні новини: можна подивитися рейтинги, вони свідчать, що цей напрямок є сенс розвивати.

Для людей з особливими потребами: збільшення частки програм не лише для них, а й про них, використання сучасних технологічних рішень, що дають змогу дати людям з особливими потребами доступ до телепродуктів. 

Наша команда хоче запровадити два протилежні процеси: укрупнення регіональних редакцій, та "вихід" центральної інформаційної редакції на місця з прив'язкою до потужностей мовлення.

Реакція аудиторії: треба залучати "добровільних кореспондентів".

Ставиться амбіційне завдання: за 2-3 роки НСТУ має стати потужним джерелом внутрішніх новин, які мають формувати інформаційну картину дня в Україні. 

Проблема архіву: треба вирішити питання з оцифровкою унікального архіву Укртелефільму. 

Створення "Дому кіно" на базі Укртелефільму через створення нових виробничих підрозділів перехід до "українського Голлівуду". Ще один проект - "Дім музики".

Треба зосередитися на виробництві інформаційних та суспільно-політичних прорам. 

НСТУ буде розвивати усі можливі платформи, у тому числі й соцмережі.

Демократія - перш за все процедура. Працівники НСТУ мають працювати так, аби "дзвінок від Президента" нічого не вирішував. 

Точність інформації має бути пріорітетною перед швидкістю подачі. Незалежність інформації теж у пріорітеті. 

Довіра глядацької аудиторії: не підкаладимемо "подушки безпеки", заявляючи, що рейтинги нас не цікавлять. 

Місія і цінності: ми 20 років йшли до цього, кожен з членів нашої команди несе відповідальність за втілення проекту. Мене в пресі критикують за зайву "продержавницьку" позицію. Ми поділяємо європейські цінності, але вважаю критику за зайвий партіотизм неправильною.

ОЛЕКСАНДР КОВАЛЕНКО - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

Яка справжня мета вашої участі в конкурсі? - Зробити Перший канал лідером у національному медіа-просторі за 5 років, щоб він увійшов у трійку лідерів. 

Що таке "офіційні програми"? - Трансляція голови і урядів нашої держави. 

ОЛЕКСАНДР КОВАЛЕНКО - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Відмови від реклами не буде, кошти від реклами дадуть змогу за 5 років повністю переоснастити студії, закупити сучасне технічне обладнання.

Для молодої аудиторії треба запровадити подання інформації через соціальні мережі. 

Треба запровадити цілодобове мовлення у аналоговому, цифровому та супутниковому форматі. У радіомовленні треба залучати інформпростір.

Щодо контенту: треба більше дитячих, пізнавальних програм, і програм, які транслюватимуть офіційні та урочисті заходи. Це дозволить стати єдиними у інформаційному просторі. 

Суспільне мовлення - правдива, незаангажована інформація, що захищає інтереси нашої держави. Новини мають робитися в режимі онлайн

ОЛЕКСАНДР ЗОРКА - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

Команда: в даний момент вважаю неприпустимим озвучувати конкретні прізвища, ці люди нині працюють на ключових посадах у національній теле і радіокомпанії. 

Щодо сітки мовлення: це - не стратегічний продукт, а інструмент досягнення конкретної мети (налагодження відносин з глядачем). 

Ви передбачаєте, що протягом 4 років чинних робітників державного телебачення та радіо не можна буде звільнити? - На розрахунок з працівниками треба буде "відрізати" з бюджету, який є, тому такий довгий час. Лише після цього можна буде говорити про якісь звільнення або скорочення.

ОЛЕКСАНДР ЗОРКА - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Телевізійний менеджер має вміти: формулювати завдання, надати виконавцю можливість це завдання виконати та відрізнити добре від поганого. 

Культурно-освітнє мовлення - орієнтація на жіночу аудиторію. Мистецькі події та акції, серіали, програми спрямування дім, сад, город, освіта, медицина и т.д.

Перші канали телебачення і радіо визначені у складі НСТУ як суспільно-політичні канали. Інформаційна картина дня, телемарафони, телемости, організація щоденної суспільної експертизи подій та явищ в україні - майданчики, куди можна запрошувати експертів, громадських діячів та політиків. Орієтнація - на чоловічу аудиторію.

Фінансування: значна частина має йти на заробітні плати. Треба оптимізувати кадровий потенціал, і за 3-4 роки зробити Суспільне мовлення привабливим, у тому числі з точки зору зарплат. Треба відмовитися від штатних посад, і перевести працівників на роботу за контрактом. 

На сьогодні склалася ситуація, що характеризується втратою лояльного до ЗМІ глядача і слухача. Якщо говорити про покрокову зміну контенту і сітки мовлення, це можна розпочати вже завтра тими силами і ресурсами, що є у компанії. У Національної телерадіокомпанії традиції корпоративної етики і професійних принципів були завжди, на них треба спиратися.

Безумовний суспільний інтерес має стати визначальним в інформаційній концепції Суспільного мовника.

Створення системи громадського мовлення надає можливість змінити взаємини між владою і ЗМІ та владою і суспільством. Наразі усталині взаємини виглядають як піраміда. Якщо ми змінюємо систему, треба перевернути цю піраміду з тим, щоб ідеї реформ народжувалися у ширшій частині піраміди, і потім через соціальний запит впілювалася в управлінських рішеннях. 

Мета - налагоджувати діалог задля розвитку українського суспільства. Інструментарій - робота суспільного мовника, що базується на принципах збалансованого інформування та суспільної моралі, відокремлення фактів від оціночних тверджень. 

Моя команда - це ті фахівці, які сьогодні працюють у системі суспільного мовлення, і у творчому потенціалі яких я не сумніваюся.

ОЛЕКСАНДР ЗИРІН - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

З приводу джерел фінансових надходжень: донори донорами, але не можна будувати на цьому фінансову діяльність. 

Щодо рейтингів: Півтора мільйона гривень на використання у "рейтинговому вимірі" - у мене волосся стало дибки. 

Формування команди: хто має прийти у керівництво НСТУ? Проведені переговори з "достатньо серйозними" українськими продюсерами, вони готові, але просили не називати їх. Зирін підкреслив, що у керівній роботі не планує задіювати жодного з тих, хто наразі працює у державному телебаченні.  Також він підкреслив, що "мєнєстрєлей и клоунов" в команді не буде.

Щодо переходу на аутсорсинг (така лінія затверджена в установчих документах НСТУ): треба переконати наглядову раду, що виробництво складних постаноочних проектів вивести на аутсорсинг неможливо. Таким чином можна виробляти проекти, наприклад, про життя українських ведмедів у Карпатах.

ОЛЕКСАНДР ЗИРІН - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

У стіни національної телекомпанії та національної раіокомпанії повернути творчу атмосферу. Також треба зробити "фантастичний соціальний пакет" для співробітників

Треба терміново розбудовувати концертну діяльність національної телерадіокомпанії. Це дасть не менще, ніж 50 мільйонів додаткових коштів на рік.

Треба терміново повернути 24-часове мовлення для Першого національного. Треба терміново звернутися до уряду, щоб усі надходження від Євробачення бели спрямовані на розвиток національного телебачення. Це дасть можливість терміново переоснастити тереладіокомпанію. 

Всі основні конкуренти суспільного мовника - збиткові, принаймні так вони говорять про себе. Основна причина такої збитковості - "існування в аренду". Натомість НСТУ має використовувати власні потужності (комерційники все це арендують, саме тому вони програють). 

Продавати рекламу на суспільному мовнику має право прямой конкурент, - стверджує Зирін, і дивується, що така ситуація стала можливою.

Замість Дуні Петухової, яка виступає у програмі "смерть капіталізму" Суспільний мовник має перейти до сучасного контенту. Конкурси, премії, фестивалі - все це можна зробити, і зробити швидко - вже восени.

НСТУ має перейти до "реальної економіки" - припинити обслуговувати своїх комерційних конкурентів.

Потрібний терміновий вихід із сучасної системи рейтингоутворення. Також треба відмовитися від "продукування зірок", яке зараз є дуже популярним в українських ЗМІ. 

Ми маємо 12 мільйонів пенсіонерів - це розумні люди з життєвим досвідом, яких зараз намагаються призвичаїти до розважального телеформату. Це і є потенційна аудиторія НСТУ.

Основні конкуренти НСТУ працюють у форматі комерційного інформаційно-розважального мовлення, отже у суспільного мовника не буде конкурентів. Суспільне мовлення, представляючи повний спектр інформаційного продукту, отримає величезну перевагу перед комерційними трансляторами кіно та розважальних програм.

Свою презентацію Зирін почав із заяви, що маючи мільйонні прибутки від розміщення реклами, нинішнє руководство Національного телебачення "примудрилося завалити" телебачення і радіомовлення. За його словами, величезні кошти невідомо як використовувалися, і в цьому є причина сімного стану українського телебачення і радіо. 

ЮРІЙ ДАРАГАН - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

Щодо команди: Ті люди, які сьгодні є професіоналами, фахівцями, патріотами, мають лишитися. Дараган має намір формувати "команду однодумців" з людей, яві "довели свою відданість" українському телебаченню. 

Щодо "природної наближеності до уряду", як відбуватиметься ця співпраця? - Природна наближеність - хто нам виплачує гроші? Це народні гроші, а хто має інформацію, той володіє світом.

НСТУ має бути заможним: той, хто не вміє заробляти, не вміє й ефективно витрачати.

Хочеться конкретики - яким буде цей канал? НСТУ має обєднувати всі регіональні і пять загальнонаціональних каналів, три радіо і два телеканали. Суспільство має стати співавторами продукту Суспільного мовника. Обласні регіональні філії - джерело довіри у концепції комунікації з громадами та організації місцевого самоврядування. 

Щодо пропозиції членам Наглядової ради вести програми на НСТУ: Вже знайшов місце для кожного з них.  

ЮРІЙ ДАРАГАН - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Управлінський аспект - не ускладнювати і без того складне, а реалізувати лише ті новації, які мають перспективу. 

Створити єдину мережу - для молоді - з "засобів студентської інформації", які є у вишах.  Ми можемо безкоштовно зробити фурор.

Ноу-хау - інститут позаштатних авторів та ведучих можливість для глядачів відчути себе у ролі журналістів. Треба залучати людей, без яких не можна побудувати ефективну комунікацію з глядачем. Треба запровадити CNN - службу народних новин.

Інформація з регіонів акумулюється в центрі обробки для її подальшого використання з метою продукування сюжетів, передач та суспільних звернень.

Ведучий ефіру - основний комунікатор з аудиторією. Це сприятиме довірі аудиторії і ідентифікації телеканалу. 

Всі соціальні та вікові групи будуть представлені в ефірі програмами різної спрямованості. 

Дараган бачить НСТУ як "шість вертикальних відрізків", на яких, як на "струнах гетари" можна створити гарну мелодію, якщо правильно брати акорди.

Треба робити об'єднані ефіри - телевізіно-радійні. 

Професіонали, які сьогодні працюють на національному телебаченні і радіо, мають залишитися, бо кожен з них має рівень і перспективи.

На його думку, головна проблема у створенні суспільного мовника це - самоусунення. Організм живий, і має потенціал.

НСТУ має стати першим, стати лідером.

РОМАН ВИБРАНОВСЬКИЙ - ВІДПОВІДІ НА ЗАПАТАННЯ

Чому у презентації мало цифр? Як вибратись з фінансової "ями"? Оголошувати під час презентації конкретні цифри без попереднього аудиту Вибрановський вважає профанацією. 

Щодо місії Суспільного мовника.  Кандидат вважає, що  НСТУ покликане захищати свободи в Україні, надавати збалансовану інформацію, налагоджувати громадянський діалог, розвивати громадянську відповідальність та популяризувати українську мову і культуру.

Який продукт створюватимуть регіональні мовники? - Бюро має бути створене в кожній області.  І кожне бюро буде створювати мінімальний гарантований продукт - це щоденні телевізійні і радійні новини плюс тижневик. 

Чи є готовність до масових скорочень? - Абсолютно готовий.

Структуру НСТУ Вибрановський збирається створювати з нуля. У штаті регіонального бюро, на думку кандидата, має бути 30 працівників.

Співпраця з громадськими організаціями. Кандидат має великий досвід роботи у громадських організаціях - звідти виніс спостереження, що громадські організації мають хибне уявлення, як працювати з медіа. Тому Вибрановський вважає, що необхідно проводити спільні тренінги, на яких на "запчастини" розбирати існуючі проблеми, аналізувати їх і спільно шукати шляхи вирішення.

На запитання про управлінський досвід Вибрановський відповів, що з 2002 до 2005 року він працював головним продюсером Громадського радіо, з 2005 до 2008 року - директором з виробництва НТКУ. Але, за великим рахунком, відсутність значного управлінського досвіду з точки зору бюрократії він вважає перевагою.

Чи повинні бути на Суспільному політичні ток-шоу? - Обов'язково.

РОМАН ВИБРАНОВСЬКИЙ - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Один із ключових пунктів - створення першого незалежного інформаційно-розмовного радіо

Реформа, намальована у кабінеті, не може бути ефективною. Має бути постійна координація реформи з урахуванням поточного моменту, кожен, хто залучений до ухвалення адміністративних рішень, має викласти свою концепцію, і зробити так, щоб обгрунтувати її практикою.

Вибрановський не вірить у навчання та атестації як спосіб підняти якість роботи журналістів. Він пропонує змагальний підхід кількох команд. Коли у людини є необхідність змінитися, стати ефективнішою, - вона сама шукатиме "тренера", який давав би навчання потрібної якості. 

Роботу з політичними новинами не можна пертворювати на "медозбір". Мають бути дотримані журналістські стандарти, важливий зовнішній аудит, зокрема іноземних фахівців. 

Фінансування - як у медичній реформі, має бути "гарантований пакет". Говорити про те, яке фінансування бажане за усіма напрямками - безглузда справа, бо тоді бюджет НСТУ буде співзмірним з бюджетом Пенсійоного фонту. 

Телевізійникам потрібна підтримка фахівців, бо журналіст не може бути гуру у питанні, як різні люди, різні вікові категорії сприймають світ та спілкування. 

На основі відкритих даних важко створити план дій на чотири роки. Вибрановський вважає це профанацією. На його думку, будь-які зміни можна передбачити не більше, ніж на рік

Рейтинги, безумовно, мають лишатися базовим критерієм оцінки якості роботи НСТУ. Також треба почати дослідження, які показали би, як правильно вибудовувавти розмову з аудиторією. Для цього потрібна комунікація з експертами та владою

Перший пункт - відданість аудиторії. Вибрановського дуже дивує прагнення україниських журналістів "вчити" суспільство "правильному життю". І він пропонує почати перевиховання коллективу, зорієнтувавши журналістів на те, що потрібно аудиторії. 

ЗУРАБ АЛАСАНІЯ - ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

Нові програми - у найкращому випадку навесні наступного року.

Щодо втрати рейтингів першим каналом українського телебачення за часів керівництва Аласанії - не буде так, що одноразово перший канал вискочить у першу п'ятірку. Аласанія наполягає, що не дозволить торгувати рейтингами, і вимагати від національного телечабення цифри. Він заявив, що "смаженої" журналістики за його керівництва не буде.

Регіональне мовлення - поки передбачається єдина сітка мовлення для всіх областей, але Аласанія вважає, що це не спрацює. В перспективі кожна область дивитиметься свій сигнал. 

Щодо програм для дитячої аудиторії - "тут складно". Аласанія переконаний, що діти не дивляться телебачення, і на його собисту думку треба розвивати сферу дитячих інтернет ігор. Також треба запровадити "дитячі новини". Щодо мультиків та дитячих програм - тут треба працювати з науковцями. Також треба запровадити програми з популяризації науки.

Дотримання інтересів людей з обмеженими можливостями - титрування має увійти у звичку. Переклад новин мовою жестів буде обов'язково.

Щодо ріноваги у висвітленні політичних питань між владою та опозицією - зараз надія на здоровий глузд і цінності НСТУ. 

Покращення якості спортивних програм - як боротися з коментарями, яких не можна слухати. Якщо в країні немає спорту, то де взяти гарного коментатора (Аласанія навів у приклад бобслей). Також дуже важко стимулювати людину, яка отримує 3200 і працює з дев'ятої до шостої. Але обіцяє працювати над проблемою і розвивати сферу спортивного коментаря. Він вважає, що до Олімпійських ігор "встигнемо". 

Щодо абонплати - наразі це болюче питання, але Аласанія хоче поступово підійти до абонплати, попередньо заохотивши глядачів, і давши їм зрозуміти, що вони платять за якісний продукт. Наразі українська аудиторія не прагне платити зо інформацію, бо її багато у вільному доступі, а якість іі однаково непевна.

Чим ви можете довести, що будете незалежними, що на вас не впливатиме влада? - Всі більш-менш помітні позиції у всіх філіях будуть заповнюватися через конкурси. Свідоцтвом незалежності є ті три роки, що пройшли, Аласанія переконаний, що будь-хто не може сказати, що за цей час було продемонстровано прихільність до якоїсь особистості. 

Щодо задоволення потреб національних меншин: робити окремі "загони" - мені така ідея завжди не подобалася. Ліпше "брати" регіональні культури до нас, і водночас передавати українську культуру національним меншинам. 

Цифрові показники ефективності - зупинилися на тому, щоб продовжити роботу з соціологічними службами, які будуть "вимірювати емоції". Також працюватимуть з фокус-групами й переходититимуть на мовлення через мобільні пристрої. 

Відповідаючи на питання щодо альтернативи популярним олігархічним каналам, Зураб Аласанія заявив, що НСТУ гратиме за правилими ринку, нікуди від рейтингів не подінешся, підкреслив він. 

ЗУРАБ АЛАСАНІЯ - ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ

Зураб Аласанія нагадав про незалежність НСТУ від політиків та великого бізнесу. Про необхідність дотримати рівновагу у вистівленні подій як запоруку довіри аудиторії. 

Він вважає доцільним розподілити відповідальність членів правління за платформами мовлення. 

Також він пропонує створити продюсерський центр, до якого мають увійти всі продюсери платформ. 

Забезпечити повну незалежність творчих робітників НСТУ від адміністративних.

На період реформування він пропонує створити вертикаль адміністративного управління, яка дасть можливість забезпечити перехід до структури з горизонтальною відповідальністю.

Щодо кадрової політики. Кожен працівник має усвідомлювати, що первинним критерієм для заповнення вакансій мають стати: професійне зростання (звільнення нинішніх робітників не є метою, але компанія звільниться від тих, хто розгладає роботу в НСТУ лише як можливість отримувати зарплату).

Планується запуск пілотного проекту скороченя філій у регіонах і заснування повноцінних бюро суспільного мовника. У кінцевому результаті пропонується зосередити діяльність у 8-9 філіях. Метою такого реформування є оптимізація компаніі.

Принципи НСТУ, як їх виклав Аласанія: майбутнє - за контентом, контент іде за споживачем, зміст важливіший за платформу, довіра важливіша за рейтинг, комунікація важливіша за піар, цінності важливіші за фах.