Рада ухвалила закон про інклюзивну освіту
Верховна Рада ухвалила закон "Про внесення змін до закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг".
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, за ухвалення відповідного закону проголосували 297 народних депутатів.
Цим законом врегульовується питання доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг у навчальних закладах. Зокрема, закріплюється право на освіту осіб з особливими освітніми потребами і надається їм можливість отримувати освіту в усіх навчальних закладах, у тому числі безоплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від "встановлення інвалідності".
Також законом передбачається можливість запровадження дистанційної та індивідуальної форми навчання; визначаються поняття "особа з особливими освітніми потребами", "інклюзивне навчання"; надається можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу, створити для таких осіб інклюзивні та спеціальні групи (класи) у загальноосвітніх навчальних закладах.
Відповідний законопроект було внесено до парламенту Президентом і визначено як невідкладний. Розроблено документ відповідно до Конвенції про права осіб з інвалідністю.
Представляючи законопроект, представник Президента в Раді Ірина Луценко наголосила, що на сьогодні в Україні близько 10% дітей потребують реалізації вказаних прав.
У 2009 році Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю та взяла на себе низку зобов'язань, у тому числі щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на освіту.
Ці документи базуються, зокрема, на принципах, що кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби і, відповідно, варто розбудовувати систему освіти в напрямі створення "школи для всіх" – школи, де особи з особливими освітніми потребами зможуть реалізувати своє право на освіту, зокрема в умовах інклюзивного навчання. Школи з такою інклюзивною орієнтацією дадуть змогу створити належні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням їх індивідуальних потреб, а також мають стати ефективним засобом забезпечення права таких осіб на освіту, сприяння розвитку її особистості, поліпшення стану її здоров'я та якості життя, підвищення рівня участі у житті громади.