Гриневич розповіла про проблеми з інтегрованими шкільними курсами
Міністерство освіти і науки України працює над розробкою інтегрованих освітніх курсів.
Це передбачає й готовність учителів спеціалізуватись відразу на цілому блоку дициплін певного напрямку. Відповідний пілотний проект в українських школах мають намір запроваджувати із 2018 року. Про це повідомила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 2 червня у Житомирі під час зустрічі з освітянами області.
"Ми повинні запропонувати інтегровані курси, які з одного боку, економлять час, але з іншого - є дуже практикоорієнтованими. Зараз ми будемо розробляти такі курси. Зрозуміло, що це буде пілотний проект для тих шкіл, які захочуть апробувати його у 2018-2019 навчальному році. Тому що найбільша проблема, наприклад, інтегрованого курсу "Природничі науки" у тому, що в нас немає готових вчителів, які це можуть читати. Це виклик для педагогічних і класичних університетів, котрі мають їх підготувати. Простіша ситуація, наприклад, з історією. Ми вже навіть узгодили зокрема з Інститутом національної пам'яті інтегрований курс з історії України та всесвітньої історії, який називатиметься "Історія України в контексті всесвітньої історії". Оскільки там ХХ-ХХІ століття, Україні є що сказати... Проблема легко вирішилася ще й через те, що читає ці два предмети в школі, як правило, один учитель. У випадку природничих предметів є проблема, тому що це - різні вчителі", - зазначила міністр.
При цьому Гриневич закликала керівників вищих навчальних закладів подбати про те, щоб збільшити кількість предметів, які зможе викладати один учитель.
"Якщо ви подивитесь на провідні освітні системи (ту ж Фінляндію чи Канаду), там учителі готуються майже універсалами, які потім можуть спеціалізуватися на якомусь блоку предметів. Ми ж робимо дуже вузькоспеціалізованого вчителя, який усе своє професійне життя може залишатись у тій своїй ніші. Враховуючи те, що в Україні багато малих шкіл і сільських територій і ми не можемо йти на тотальну оптимізацію й возити дітей по 50 км до школи, нам необхідно все-таки готувати широкопрофільних учителів", - зауважила Гриневич.