Тисячі громадян звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань енергозабезпечення
Нині українці як ніколи звертають увагу на економію, про яку в європейських країнах подбали ще багато років тому. В Україні ж тарифи на комунальні послуги зростають із шаленою швидкістю, тож сьогодні економити енергоресурси – це економити власні кошти.
Ці питання завжди є актуальними: навіть якщо ви користуєтеся субсидією, врешті решт йдеться про ваш затишок та комфорт взимку при нестабільній ситуації з енергоносіями.
Держава подбала про підвищення енергоефективності помешкань українців, запровадивши з жовтня 2014 року програму «Теплі кредити», яку реалізовує Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України. Принцип цієї програми такий: державою компенсується частина витрат на придбання енергоефективного обладнання, за умови отримання кредиту в державному банку. У липні поточного року урядом виділено додатково 300 млн грн на фінансування програми «теплих» кредитів у 2017 році. Незабаром, після підписання договорів про співпрацю з Держенергоефективності, державні банки: Ощадбанк, Приватбанк, Укргазбанк, Укрексімбанк поновлять видачу «теплих кредитів» як для об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), так і для фізичних осіб, що допоможе українцям значно скоротити витрати енергії та зберегти власні кошти.
Також в Україні все частіше спостерігається тенденція відмови від державного енергозабезпечення – люди переходять на альтернативні джерела енергії: сонячні батареї, вітряки, біопаливо тощо. Існує кілька причин переходу громадян на альтернативні джерела енергії. Найголовніші, звісно ж, - це зростаючі тарифи та бажання жити в екологічно чистому середовищі. До речі, Європа вже давно є активним користувачем такого виду енергії. Данія, Нідерланди і Німеччина навіть збираються закласти штучний острів у Північному морі для вироблення вітрової енергії, що дасть змогу забезпечувати енергією понад 80 мільйонів людей!!!
Як відомо, енергія сонця, вітру та води належить до відновлювальних видів енергії. В Україні підтримка відновлюваної енергетики, зокрема вітроенергетики, закріплена на законодавчому рівні. Оптовий ринок електричної енергії зобов’язаний купувати її в суб’єктів господарювання, яким встановлено «зелений» тариф, та здійснювати повну оплату вартості електроенергії, незалежно від величини встановленої потужності чи обсягів її відпуску.
Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2017 року питання, пов’язані з енергозабезпеченням, порушувалися у зверненнях більш як 66 тисяч громадян. Одною з основних проблем заявників є неналежне енергозабезпечення об’єктів житлового фонду, зокрема перебої у газо- та електропостачанні, централізованому опаленні будинків. Громадяни також скаржилися на: невчасне проведення ремонтних робіт; незадовільне утримання та обслуговування житлових будинків, у тому числі проведення ремонту внутрішньо будинкових систем, від стану яких залежить якість послуг, що надаються споживачам; недоліки в утриманні електромереж та електрообладнання; підвищення тарифів і завищені суми до сплати за енергоносії та надані житлово-комунальні послуги. Громадяни просили також сприяти у проведенні капітального ремонту будинків та їх покрівель, оскільки порушення герметичності споруд призводить до зниження ефективності наданих послуг теплопостачання.
Наведені нижче приклади свідчать про проблеми з газопостачанням та станом електромереж. Зокрема, багатодітна мати із с. Великий Буялик, що на Одещині, звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням відновити газопостачання за адресою її проживання. Жінка повідомила, що під час відключення її будинку від послуги холодного водопостачання було пошкоджено газову трубу, внаслідок чого газопостачання припинилося. Після розгляду цього звернення Одеською облдержадміністрацією послуга газопостачання була підключена до домівки заявниці в найкоротший термін, що й підтвердилося під час зворотного зв’язку.
Чоловік із с. Серафинці Івано-Франківської області зателефонував на «гарячу лінію» з проханням допомогти терміново відновити роботу електромережі по вулиці Івана Франка. Він зазначив, що вже звертався з цього питання до Городенківської РЕМ (районна електрична мережа), але ніякої реакції на звернення не було, натомість відірваний від електромережі кінець дроту лежав на дорозі, що стало загрозою для життя оточуючих. За результатами розгляду звернення Івано-Франківською облдержадміністрацією питання було вирішено. Під час зворотного зв’язку заявник повідомив, що працівники бригади РЕМ провели ремонтні роботи пошкодженої лінії електромережі та відновили електропостачання будинків.
Жінка із с. Ценява, що на Івано-Франківщині, поскаржилася на відсутність послуги газопостачання. Вона повідомила, що в селі проводилися ремонтні роботи, і працівники комунальних служб не поінформували населення про дату відновлення послуги. Жителі села обурені, оскільки через відсутність газопостачання вони не можуть приготувати їжу дітям. Заявниця висловила прохання в найкоротший термін відновити послугу газопостачання. Під час зворотного зв’язку було встановлено, що після дзвінка на урядову «гарячу лінію» газопостачання було відновлено за декілька днів.
Занепокоєна жителька с. Заболотинці Рівненської області повідомила фахівцям урядової «гарячої лінії» про те, що біля сільської церкви пошкоджено електромережу. Жінка зазначила, що частина обірваного електропроводу звисає над дорогою та постійно іскрить під напругою, а інша частина звисає з церковного металевого паркану. З даного питання мешканці села неодноразово зверталися до працівників ПАТ «Обленерго» м. Рівне, але на виклик протягом доби ніхто так і не прибув. Заявниця просила терміново вжити заходів щодо ліквідації обірваного електричного проводу, що перебуває під напругою та несе безпосередню загрозу для життя жителів села. Після розгляду цього звернення Рівненською облдержадміністрацією питання було вирішено повністю. Під час зворотного зв’язку громадянка повідомила, що вже наступного дня після звернення на урядову «гарячу лінію» до місця обриву дротів лінії електропередач прибули працівники аварійної бригади РЕМ, які провели ремонт та ліквідували обрив дротів.
Отже, небайдужі люди з активною громадянською позицією, звертаючись на урядову «гарячу лінію», вирішують не тільки власні проблеми, але й питання, що стосуються життєдіяльності цілих територіальних громад.
За період з 11 по 17 серпня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 81 тисяча 864 дзвінка, а також 1003 звернення зареєстровано через Інтернет.
Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл.
Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.
Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.
Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua