В Україні можуть заборонити рекламу рецептурних ліків
Середній обсяг реклами лікарських засобів, медичної техніки та дієтичних добавок становить 29% від загального обсягу реклами в ефірі загальнонаціональних мовників.
Про це повідомляє прес-служба Національної ради з питань телебачення і радіомовлення
«Як свідчать моніторинги ефіру загальнонаціональних мовників, що проводяться фахівцями Національної ради, середній обсяг реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики і реабілітації, а також реклами харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок становить 29% від загального обсягу реклами. А на окремих каналах обсяг такої реклами навіть більший за половину. Це найбільший сегмент рекламного ринку на телебаченні України», - йдеться у повідомленні.
Водночас, за даними Міністерства охорони здоров'я, на які посилається регулятор, половина лікарських засобів, які рекламуються, не є ефективними і не несуть користі людям.
Відтак, МОЗ звернуло увагу на підходи до рекламування лікарських засобів, що застосовуються в Україні, і підготувало рекомендації щодо розміщення їх рекламних матеріалів у медіа. Вони були розроблені за результатами спільної робочої наради з питань контролю за рекламою лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики і реабілітації, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, що була ініційована Нацрадою у листопаді 2017 року.
У рекомендаціях МОЗ зазначає, що лікарські засоби можуть використовуватися і реалізовуватися в Україні лише після їх державної реєстрації. Під час цього процесу затверджується інструкція про застосування лікарського засобу з обов'язковим розділом «Категорія відпуску» - «за рецептом» або «без рецепту».
Дозволяється реклама лікарських засобів, що відпускаються без рецепта лікаря і не внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів, який затверджено наказом МОЗ.
Реклама лікарських засобів, застосування та відпуск яких дозволяється лише за рецептом лікаря, а також тих, які внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів, заборонена.
Наявність дозволу на рекламу лікарського засобу можна перевірити в Державному реєстрі лікарських засобів України. Також у вільному доступі в інтернеті є і перелік заборонених до рекламування лікарських засобів.