Комітет ВР відхилив законопроект про заборону публічних "сексуальних" проявів
Комітет Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики відхилив законопроект №8489 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони публічного прояву будь-яких видів сексуальної орієнтації)".
Відповідне рішення профільний комітет ухвалив під час засідання у середу, 11 липня, повідомляє кореспондент Укрінформу.
Присутній на засіданні автор законопроекту - народний депутат від фракції "Блоку Петра Порошенка" Олег Барна зазначив, що основним напрямком законопроекту було відстоювання відродження духовності та збереження традиційних християнських цінностей, які стосуються, передусім, формування молодого покоління нації.
"Те, що зараз деякі групи людей під виглядом рівності чи демократії, використовуючи певні методи вседозволеності, перекручують такі наші установлені цінності, як інтимні стосунки, перекладаючи їх у публічну площину. Моя позиція: інтим - це щось сокровенне, воно повинне бути тільки між двома людьми, а коли це показується, агресивно демонструється, то країна перетворюється вже на великий публічний дім. Тому ідея мого законопроекту полягала в тому, щоб обмежити можливість відкритої агресивної демонстрації інтимних стосунків у вигляді маршів чи парадів, проявів будь-якого виду орієнтації... Мова йде про те, що не слід це робити відкрито і публічно. Будь ласка, - в закритих клубах, вечорницях без доступу інших людей і, в першу чергу, дітей", - пояснив Барна.
Під час обговорення голова профільного комітету Вікторія Сюмар звернула його увагу на те, що відповідно до законопроекту, навіть зізнання у коханні можна розцінювати як прояв сексуальної орієнтації.
"Положення законопроекту прописано в такий спосіб, який припускає так багато трактувань виписаних вами норм, що не відповідає заявленим вами ж цілям. Я вже не кажу про те, хто визначатиме, де пропаганда, а де - інформування", - звернулась вона до автора законодавчої ініціативи.
Зі свого боку, депутат від Опозиційного блоку Юрій Павленко звернув увагу на те, що законопроект суперечить нормам Конституції України і в разі ухваленні призведе до маніпуляцій, і запропонував відхилити проект акту.
"Фактично ваш закон забороняє пропаганду шлюбу", - підкреслив Павленко.
Метою законопроекту була заборона розповсюдження та пропаганда матеріалів, що містять інформацію про сексуальну орієнтацію особи, заборона публічного прояву та пропаганди будь-якого виду сексуальної орієнтації особи загальнодоступним способом, на публічних заходах (публічні марші, відкриті зібрання, фестивалі тощо), в засобах масової інформації (на телебаченні, в друкованих засобах інформації, мережі Інтернет тощо).
Проектом передбачалося внесення доповнення до Закону України «Про захист суспільної моралі», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», Закону України «Про телебачення і радіомовлення», Закону України «Про видавничу справу», зокрема щодо заборони виробництва та обіг у будь-якій формі продукції, що містить інформацію про сексуальну орієнтацію особи або пропагує будь-який вид сексуальної орієнтації особи.
Крім того, проектом встановлюється відповідальність за виготовлення, поширення продукції, яка містить інформацію про сексуальну орієнтацію особи або публічні дії, спрямовані на пропаганду будь-якого виду сексуальної орієнтації особи.
Так, проектом акта пропонувалося доповнити Кодекс про адміністративні правопорушення статтею 180-2, згідно з якою виготовлення, поширення продукції, яка містить інформацію про сексуальну орієнтацію особи або публічні дії, спрямовані на пропаганду будь-якого виду сексуальної орієнтації особи тягнуть за собою накладення штрафу від трьохсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та громадські роботи на строк від двадцяти до шістдесяти годин.
Водночас ті самі дії, вчинені повторно, або з використанням засобів масової інформації, тягнуть за собою накладення штрафу від шістсот до шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Під публічними діями, спрямованими на пропаганду будь-якого виду сексуальної орієнтації особи, автор законопроекті пропонує розуміти "публічну відкриту чи приховану пропаганду сексуальної орієнтації особи (публічні марші, відкриті зібрання, фестивалі, публічне використання специфічної символіки, поширення тематичних матеріалів в засобах масової інформації, у мережі Інтернет тощо)".