Гриневич розповіла, як "не налякати" дітей школою
Перший місяць в школі для першокласників Нової української школи має бути адаптаційним.
Про це та про новації в системі оцінювання дітей в першому класі розповіла міністр освіти та науки Лілія Гриневич на Всеукраїнській серпневій конференції, присвяченій старту Нової української школи, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Кожен вчитель знає, що перший місяць у першому класі - це адаптація. І я закликаю, вас, колеги, щоб ви це обговорили - дуже важливо не читати підручники під час першого класу, не тримати дітей за партами зі складеними руками. У них цей період є для того, щоб полюбити школу, зрозуміти алгоритми повсякденного життя в школі, і багато інших речей. Принципово новим в школі буде оцінювання - з абстрактних неінформативних, караючих оцінок батьки, діти та вчителі мають концентруватися на тому, що конкретно дитина освоїла, і отримувати зворотній зв'язок", - сказала Гриневич.
За ії словами, кожна дитина отримуватиме свідоцтво досягнень, в якому будуть відображені напрямки розвитку.
"Дитину треба налаштовувати не на отримання лише знань, а дуже конкретних навичок, наприклад, оцінка досягнення дитини може бути щодо вміння вирішувати конфлікти, вміння брати на себе відповідальність, є і очевидне - вміння написати диктант",- навела приклад міністр.
Вона нагадала, що також в першому класі будуть використовуватися цеглинки Лего, кожен першокласник отримає по 6 цеглинок, а їх спільне використання учнями на заняттях має сприяти розвиненню оперативної пам'яті дитини, креативного мислення тощо. Крім того, міністр наголосила, що успіх дитини у навчанні залежить і від комфортності перебування в школі, а комфортність включає, зокрема, і такі речі, як доступність вбиральні, можливість доступу до питної води тощо.
Також Гриневич зазначила, що реформа освіти охоплює понад 65% населення.
"Це реформа, міра успіху якої залежить від роботи тисяч людей.... Ми працюємо над змінами, які мають прорости скрізь все суспільство, бо реформа торкається безпосередньо щонайменше 65% населення. Йдеться не про одиничний вплив, а про постійну присутність системи освіти в житті родини, починаючи від дошкілля і завершуючи освітою дорослих",- сказала вона.