Супрун звинувачує НАЗК у вибірковому підході щодо закладів МОЗ
Національне агентство з питань запобігання корупції продовжує вибірково трактувати конфлікти інтересів у закладах, підпорядкованих МОЗ.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в.о. міністра охорони здоров'я України Уляна Супрун.
"Вкотре стикаємося з непослідовністю в роботі НАЗК у питаннях наявності чи відсутності конфлікту інтересів у діяльності керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ. У жовтні минулого року, коли МОЗ повідомило Нацагентство, що в Українському науково-практичному центрі ендокринної хірургії, трансплантації ендокринних органів і тканин головний лікар взяв на роботу свою дружину, НАЗК відповіло, що конфлікту інтересів немає. Та не надало жодного обгрунтування такого рішення. Водночас вже в січні НАЗК виявило конфлікт інтересів у іншому медзакладі в абсолютно аналогічній ситуації. У керівника санаторію "Гірське повітря", де також працювала його дружина. І керівник звільнив дружину, незважаючи на те, що санаторій знаходиться в гірському селі, де з кадрами набагато складніше, аніж в Києві", - написала Супрун.
Вона зазначила, що ситуація з вибірковими оцінками НАЗК повторилася у березні, коли відомство зауважило, що спільна робота ректора НМУ ім. О.О.Богомольця Катерини Амосової та її чоловіка Володимира Мішалова не створює реального конфлікту інтересів.
"Тепер знов НАЗК бачать потенційний конфлікт інтересів в Дніпровській медичній академії — між ректором та близькою до неї особою. І просять МОЗ запобігти цьому. Але оскільки Дніпровська академія — самостійна юридична особа, у якої є свій керівник, своє майно, свої рахунки в банках, вона може самостійно відповідати та подавати до суду, то не зовсім зрозуміло, чому запит НАЗК направлений саме до МОЗ", - наголосила Супрун.
На її думку, врегулювання потенційного конфлікту інтересів для посади, яка не передбачає наявності безпосереднього керівника, мало б здійснюватися, насамперед, НАЗК, як зазначено в законі "Про запобігання корупції".
"У Нацагентства — центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику — більше можливостей та повноважень для цього. Натомість у МОЗ як у засновника є тільки один інструмент — запровадити зовнішній контроль (щомісяця направляти уповноваженого працівника перевіряти рішення та дії ректора)", - написала Супрун.
Вона підкреслила, що вважає неприйнятним, коли позиція НАЗК відрізняється в кожному окремому питанні. "Повідомлення про наявність ситуації конфлікту інтересів має бути чітким, недвозначним і грунтуватися на вимогах Закону", - акцентувала Супрун.