ВСУ відмовився розглядати позов до Ради й Президента про "євробляхи"
Верховний суд відмовив у відкритті провадження у справі за позовом ГО "Бюро добрих справ" до Президента та Верховної Ради стосовно законів про розмитнення автомобілів на єврономерах.
"Верховний суд відмовив у відкритті провадження у справі за позовом ГО "Бюро добрих справ" до Президента та Верховної Ради про визнання протиправними дій щодо прийняття у першому читанні та за основу законопроектів "Про внесення змін до податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів" (реєстраційний № 8487 від 15 червня 2018 року) і "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (реєстраційний № 8488 від 15 червня 2018 року), визнання цих нормативно-правових актів незаконними та скасування їх", - йдеться у повідомленні.
Позивач стверджував, що законопроекти ухвалено з порушенням Регламенту Верховної Ради України. На думку позивача, Президент мав накласти вето на вказані законопроекти, проте підписав їх.
У ході розгляду скарги ВС дійшов висновку, що юрисдикція адміністративних судів не поширюється на спори про визнання протиправними дій чи бездіяльності, скасування законопроектів, якщо було порушено встановлену Конституцією України процедуру їх розгляду, ухвалення або набрання ними чинності.
ВС зауважив, що ВР при розгляді та ухваленні законів, що включає в себе всі стадії законодавчого процесу, не виконує владних управлінських функцій, а реалізовує свої повноваження щодо законодавчої діяльності. Це стосується і повноважень Президента щодо підписання законів, ухвалених парламентом.
Ухвала може бути оскаржена до Великої палати Верховного суду протягом 15 днів з дня її підписання.
Як повідомлялося,25 листопада поточного року набули чинності закони №8487 і №8488 про розмитнення автомобілів на єврономерах та посилення контролю над їх переміщенням і використанням.
Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів" передбачає введення базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна та його об’єму. Зокрема, для бензинових двигунів об'ємом до 3000 і понад 3000 куб. см вводяться базові ставки відповідно 50 і 100 євро. Для дизельних двигунів об'ємом до 3500 і понад 3500 куб. см базові ставки відповідно 75 і 150 євро.
Крім того, запроваджується граничний коефіцієнт віку автомобіля - 15. Тобто, для автомобілів, вік яких перевищує 15 років, застосовуватиметься коефіцієнт 15.
Також від дня набуття чинності законом запроваджується 90-денний пільговий період дії ставки 0,5 для розрахунку ставки податку за розмитнення на раніше ввезені автомобілі ("євробляхи").
Згідно із законом "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України" посилено контроль за переміщенням і перебуванням в Україні транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Документ передбачає, що особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування чи розпорядження іншим особам. Також забороняється використання такого автомобіля у підприємницькій діяльності або для отримання доходу. За порушення встановлених правил передбачений штраф у розмірі 34 тис. грн. Перша фіксація працівниками Нацполіції зазначених порушень передбачає стягнення з порушника 8,5 тис. грн, повторна фіксація - 17 тис. грн та позбавлення права керування на рік і вилучення авто.
Також збільшуються штрафні санкції за порушення термінів переміщення транспортних засобів особистого користування в митному режимі і режимі транзиту. За перевищення терміну від 10 до 20 діб встановлено штраф розміром 8,5 тис. грн, від 20 до 30 діб - 85 тис. грн, понад 30 діб (а також за втрату або розкомплектування транспортного засобу) - 170 тис. грн або його конфіскацію за рішенням суду.
Крім цього, вводиться автоматизований обмін інформацією між фіскальною службою, Держприкордонслужбою та органами поліції з метою контролю за використанням на території України транспортних засобів особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України та/або поміщені у митний режим транзиту.