Непрофільних викликів "швидкої" близько 70% від усіх звернень — Супрун
Нині непрофільні виклики бригад екстреної медичної допомоги становлять близько 70% від усіх звернень у “швидку”, тобто виклики, які не закінчуються госпіталізацією пацієнта.
Про це в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун написала у Facebook.
"Те, що таких викликів більшість, не лише проблема бригад екстренки, які працюють в дуже непростих умовах. Це проблема всіх нас, адже поки бригада радить випити парацетамол від температури (що є по суті консультацією, яка надається сімейним лікарем) хтось з інфарктом залишається без екстреної допомоги, бо всі медики зайняті на непрофільних викликах", - наголосила Супрун.
Вона нагадала, що на Львівщині працівники Центру екстреної медичної допомоги висунули свої вимоги і заявили про страйк — припинення роботи — в разі ігнорування. В результаті Департамент охорони здоров’я Львівської ОДА запевнив, що знайде кошти на дофінансування Центру. Зокрема пообіцяли доплачувати по дві-три тисячі гривень щомісяця і закупити нові авто.
"Почалося все з посту у Facebook медсестри Львівського Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Світлана Білецька. Потім вона створила у цій соцмережі групу САМА "швидка" допомога". Зараз спільнота має майже чотири тисячі учасників. Це лікарі з різних регіонів, які викладають у групі фото та відео про свою рутинну роботу", - зазначила урядовець.
Водночас вона наголосила, що місцева влада може підтримати роботу пунктів первинної медичної допомоги у неробочий час та вихідні дні, а також провести інформаційну кампанію серед населення та сімейних лікарів. Тут рекомендації, як організувати надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів.
""На перший етап змін цьогоріч виділено 922 мільйони гривень. Вони відбудуться у 6-ти пілотних регіонах — Одеській, Вінницькій, Донецькій, Полтавській, Тернопільській областях і в місті Києві", - підкреслила Супрун.
За її словами, там заплановано підвищення кваліфікації бригад і зарплат фахівців, в пілотних регіонах придбають новий транспорт, оснащений необхідним обладнанням, а також за єдиним алгоритмом запрацюють сучасні диспетчерські служби, які згодом будуть об’єднані єдиною електронною системою по всій країні. Далі поширимо цей досвід на всі області. Паралельно уже посилюється роль сімейних лікарів та терапевтів, які мають зняти суттєву частку непрофільних викликів.