МОН буде реформувати дошкільну освіту
Міністерство освіти та науки одним з пріоритетів роботи нової команди оголосило реформу дошкільної освіти, зокрема зміну змісту дошкільної освіти, щоб діти приходили до Нової української школи більш підготовленими.
Про те, що це означає на практиці, на пресконференції розповіла міністр освіти та науки Ганна Новосад, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Для нас уже стає очевидним, що не може бути хорошої шкільної освіти, якщо в перший клас приходять неготові діти, а тому зміни в дошкільній освіті ми хочемо зробити одним з своїх пріоритетів, а ефективний ранній розвиток - це те, що може забезпечити дитині привиття навичок, вміння спілкуватися з зовнішнім світом, розуміння своїх емоцій, емоцій інших, що вкрай буде необхідно в школі і без чого дуже складно успішно навчатися. А тому зміна змісту в дошкільній освіті, нові методики для вихователів — це те, над чим ми хочемо працювати", - сказала Новосад.
Водночас вона зазначила, що над такою проблемою, як нестача дошкільних закладів освіти, розвиток мережі дитячих садочків та доступ до дошкільної освіти міністерство буде працювати разом з місцевою владою, ОТГ, які є засновниками навчальних закладів усіх форм освіти.
"Ми дуже сподіваємося, що за допомогою нового уряду, нових керівників регіонів, спільно з засновниками, спільно з ОТГ ми можемо все-таки працювати з питаннями доступності до дошкільної освіти, можливо не лише шляхом побудови нових дитячих садочків, а також шляхом урізноманітнення форм здобуття дошкільної освіти", - сказала Новосад.
За напрямок дошкільної освіти, середньої освіти в МОН відповідатиме новопризначена заступниця міністра освіти та науки Любомира Мандзій. Як вона зазначила на пресконференції, зміни в дошкіллі означають зміни в базовому компоненті дошкільної освіти, а також підвищення престижності праці вихователів.
"У нас є базовий компонент дошкільної освіти, і він трохи відстає від Нової української школи, тобто випускники дошкільних закладів не зовсім готові до Нової української школи. Ми власне будемо працювати над тим, щоб базовий компонент дошкільної освіти відповідав стандарту початкової освіти. Для цього ми маємо підвищити кваліфікацію вихователів в дошкільних закладах, навчити їх нових методик, і почати розвивати ті компетенції, відповідно віку дитини, які будуть потрібні в НУШ", - додала Мандзій.