Принципи фінансування кіно змінять у новому році - Бородянський
Зміну принципів державного фінансування кіноіндустрії та запровадження рейтингування продюсерів варто очікувати у новому році.
Таку думку міністр культури, молоді та спорту Володимир Бородянський висловив під час прессніданку з нагоди нагородження кінорежисера Сергія Лозниці Державною премію імені Олександра Довженка, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Ми це тільки розробляємо (модель такого фінансування - ред.) разом з Верховною Радою, Держкіно. Думаю, що з нового року, з нового пітчингу. Не можна узяти і “заднім числом” її запроваджувати. Треба, щоб усі знали, як це буде відбуватися”, - сказав Бородянський.
Він наголосив, що протягом останніх років у сфері кіноіндустрії Україна зробила серйозні кроки уперед, і цього не варто відкидати. “Але є багато фільмів, які зняті і ніколи не були показані у кінотеатрах. Вони лежать на полицях. І це питання, чому так відбувається, коли за державні кошти знімаються фільми, які ніхто не бачить”, - сказав міністр.
Саме тому, додав він, принципи державного фінансування кіноіндустрії варто змінювати та одночасно запроваджувати рейтингування продюсерів та кінорежисерів. “Ми введемо такі критерії, як успішність, одна з таких успішностей — це глядацька аудиторія, скільки людей подивилося те чи інше кіно, як кіно представляло Україну за кордоном, скільки отримало нагород, які були відгуки та критика та інше“, - пояснив урядовець.
За його словами, продюсери, які аби отримати від держави кошти, будуть багато обіцяти, але не дотримуватися слова, надалі навряд чи зможуть розраховувати на підтримку у фінансуванні. “Нам треба припинити видавати гроші просто за назву. Бо раніше були такі випадки, начебто це було важливо для країни, якісь напрямки, якість постаті і ті сценарії, які надавалися, були дуже сильні, а режисери, які знімали, були не дуже сильні. Взагалі вважаю, коли йдеться про серйозне кіно, а не дебютне, яке держава також повинна розвивати, то людина повинна довести, що вона вже щось зробила. Коли ми даємо мільйон доларів, то маємо розуміти, що у біографії цієї людини є якісь досягнення, які дозволяють брати у країни гроші у такому об'ємі та претендувати, що це кіно дійсно буде хорошим, але це не убезпечує нас від того, що воно може бути поганим, адже кіно — це завжди акт творення”, - сказав Бородянський.
На думку міністра, найоб'єктивнішим критерієм успішності того чи іншого фільму є кількість глядачів. Адже саме для них кіно виробляють. “Якщо ми говоримо про масове кіно, то від того, скільки глядачів подивилися фільм у кінотеатрі, по телебаченню, у соціальних мережах можна зробити висновки чи є фільм успішний, чи ні”, - сказав Бородянський.