Автономія школам та підвищення соцстатусу педагога прописані у Програмі дій уряду
Кабінет міністрів продовжуватиме реформу української школи, будуть оновлені державні стандарти та навчальні програми для 5-9 та 10-11 класів, розроблено систему професійної орієнтації, школи отримають автономію.
Про це йдеться в Програмі дій уряду, що оприлюднена на сайті Верховної Ради.
“Ми продовжимо втілювати програму “Нова українська школа” на засадах дитиноцентризму, педагогіки партнерства, компетентнісно орієнтованого навчання... Будуть розроблені нові сучасні державні стандарти та освітні програми базової та старшої школи, відповідні методики оцінювання, підготовлені на основі нового змісту підручники та навчальні матеріали, у тому числі електронні. Система професійної орієнтації у школі допоможе кожному учню та учениці зробити правильний вибір подальшої освітньої чи професійної траєкторії”, - йдеться у документі.
Зазначається що школа та вчителі матимуть автономію та справедливе фінансування, що має стимулювати їх до підвищення власної кваліфікації.
Окрім цього в уряді пообіцяли створити умови “для підвищення соціального статусу педагога”.
Також йдеться про створення умов для такої мережі шкіл, що “буде спроможна надавати якісну шкільну освіту усім дітям незалежно від місця їхнього проживання”.
“Кожна об’єднана територіальна громада матиме опорну школу із забезпеченим підвезенням учнів до неї. Опорні школи отримають додаткову підтримку на розвиток освітнього простору, кабінетів природничо-математичних та інших предметів. Все це в сукупності підготує випускників шкіл до успішного дорослого життя та позитивно вплине на їхні подальші освітні, професійні та кар’єрні перспективи”, - йдеться у документі.
Показниками ефективності змін в цьому напрямку в уряді визначили : місце України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA, покращення результатів з читацької, математичної, природничо-наукової грамотності; зменшення різниці у навчальних досягненнях випускників шкіл у сільській та міській місцевості шляхом підвищення якості навчання у сільській місцевості; рівень вмотивованості учнів у навчанні.