7 чудес України: благодійники боротимуться з “історичною” пропагандою туризмом
1 жовтня стартує новий, шостий етап конкурсного проєкту “7 чудес України”, який присвячений малим батьківщинам великих українців.
Про це повідомив під час презентації в Укрінформі засновник Фонду "Рідна країна" Микола Томенко.
“Цей проєкт ми розпочали 12 років тому і провели 5 етапів-акцій. Сьогодні говоримо про чергову акцію. Ідея проєкту "7 чудес України: малі батьківщини великих українців" — це популярна, об’єднуючого характеру версія презентації найвизначніших українців, які зробили найбільший внесок в ідеологію чи світогляд українського світу — розбудови української культури, історії, традицій держави. Ми дамо більше відомостей про цих відомих людей - життя, творчість, сім’я, - створимо позитивну ауру довкола цих людей, затиснутих у лещатах попередньої пропаганди”, - сказав Томенко.
Він зазначив, що ідея шостого етапу виникла невипадково. Вона пов’язана з тим, що відповідно до опитування соціологічної групи “Рейтинг” про наших історичних діячів знають не всі українці. Зокрема про Івана Мазепу не знають 31%, про Симона Петлюру та Степана Бандеру — 30%, про Грушевського — 24%.
“Це сумно, але не катастрофічно, А катастрофічно те, що ставляться позитивно до Петра І — 46%, Леніна — 26%, Сталіна — 21%. Тобто в ХХІ столітті Українська держава, будучи в стані військових дій з Росією, має таку ситуацію. Ми подумали, що треба втрутитися в цю справу світоглядно, щоб донести більше інформації про визначних українських духовних, державних, військових діячів і в популярній формі презентувати їх через туристичні маршрути”, - розповів Томенко.
За його словами, проєкт "7 чудес України: малі батьківщини великих українців" складний, тому що один маршрут має об’єднати три-чотири області і різні заповідники і музеї. Зокрема маршрут місцями Григорія Сковороди об’єднує Київ, Київську область, Черкаську, Полтавську і Харківську.
“Цей проєкт фактично зшиває, об’єднує Україну, і треба, щоб інфраструктура, і музеї були у відповідному стані. Тому від завтра ми збираємо пропозиції, їх можуть подавати і заповідники, і туристичні компанії, що займаються внутрішнім туризмом, і міська влада”, - оголосив він.
Томенко зазначив, що до 1 березня планується завершити відбір заявок з областей.
“Це наша програма-максимум, щоб уже 9 березня, на день народження Шевченка, провести презентацію Шевченківського маршруту. І далі йде презентація фіналістів, голосування — 50% експертів, 50% - народ, і приймемо остаточне рішення. Плануємо встигнути до 24 серпня, до Дня незалежності. Якщо не вийде, трохи продовжимо, тому що мета — не швидко визначити, а показати максимальну кількість унікальних об’єктів”, - підкреслив він.
Як зазначали представники Оргкомітету акції, після оголошення результатів Оргкомітет бере на себе зобов’язання впродовж наступного року з метою популяризації фіналістів підготувати та випустити про них фільми. За підсумками п’яти етапів акції вже знято 50 фільмів.