Порушення мовного закону фіксують в усіх областях України - Кремінь
За перший квартал 2021 року до Уповноваженого із захисту державної мови щодо порушення мовного законодавства у різних сферах суспільного життя надійшло 1 129 повідомлень громадян з усіх областей України.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь в Фейсбуці.
"За І квартал 2021 року, за три місяці дії статті 30 мовного закону, до Уповноваженого із захисту державної мови щодо порушення мовного законодавства у різних сферах суспільного життя надійшло 1 129 повідомлень громадян. Варто зауважити, що у IV кварталі 2020 року таких повідомлень надійшло майже в 10 разів менше - лише 144", - написав Уповноважений.
Він зазначив, що у першому кварталі 2021 року порушення мовного закону зафіксовані в усіх областях України.
За його словами, найбільше громадян звернулося з Києва (327) та Київської області (120), з Львівської області - 108 громадян, які переважно фіксують порушення в інших областях, з Харківської - 99, Одеської - 49, Дніпропетровської – 41, Чернігівської – 35, Запорізької – 23, Полтавської – 21, Донецької – 17, Луганської – 14, Вінницької – 13, Івано-Франківської - 12, Миколаївської та Чернівецької – по 11, Черкаської, Херсонської та Волинської по 8 звернень. Найменша кількість звернень надійшла з Житомирської області – 2, Рівненської – 5, Сумської – 6, по 7 звернень надіслали мешканці Хмельницької, Тернопільської, Кіровоградської, Закарпатської областей. У інших звернень не встановлений регіон заявника.
Зокрема, найбільш масовими є повідомлення щодо відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів про надання послуг державною мовою – 446.
Також на порушення своїх прав на отримання інформації та послуг державною мовою у маленьких крамничках і відомих торговельних мережах, а також в аптеках, салонах краси, спортивних залах, ресторанах і кав’ярнях поскаржилися 249 громадян з різних регіонів України.
Кремінь додав, що стабільно високою залишається кількість звернень громадян щодо порушення мовного законодавства посадовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування Одеської, Харківської, Миколаївської, Черкаської, Київської, Запорізької областей.
“Попри те, що ми продовжуємо фіксувати порушення Закону, варто констатувати, що української, зокрема й у сфері обслуговування, стає дедалі більше”, - наголосив Уповноважений.
Як повідомляв Укрінформ, 16 січня 2021 року набули чинності норми статті 30 Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», які регулюють використання державної мови у сфері обслуговування споживачів.
Відповідно до цієї статті, державною мовою мають звертатися до споживачів в усіх сферах обслуговування. Зокрема, підприємства, установи та організації усіх форм власності; фізичні особи-підприємці; суб'єкти господарювання, які обслуговують споживачів (у тому числі інтернет-магазини).
Вимога стосується також надання освітніх, соціальних, юридичних, транспортних та інших послуг, медичного обслуговування.