МОН готує законопроєкт: до 60% випускників отримуватимуть профосвіту, решта — вищу
Профільний комітет Верховної Ради розробляє законопроєкт щодо зміни концепції професійно-технічної освіти, згідно з якою планується, зокрема, що в майбутньому від 40% до 60% випускників будуть отримувати професійну освіту, а решта — вищу.
Як передає Укрінформ, про це розповів заступник міністра освіти і науки Ігор Гарбарук в ефірі телеканалу "Дом".
"Ми разом з профільним комітетом Верховної Ради України працюємо над створенням закону про професійну освіту. У ньому навіть немає слова "технічна", тому що формулювання "професійно-технічна освіта" відживає своє. Саме професійну освіту", — зазначив Гарбарук.
За його словами, розвиток цього напрямку є важливим, адже більшість українських школярів хочуть вступати до університетів, хоча не завжди це потрібно.
"На сьогоднішній день ситуація така, що практично 80% випускників шкіл хочуть йти в університет. Дуже часто вони не розуміють, навіщо їм потрібен університет. 4-5-6 років в університеті, і потім ти виходиш фахівцем. Але ти досить довгий час вчишся. Держава або батьки в тебе вкладають гроші, і досить часто, будемо говорити відверто, перспективи працевлаштування неясні", — додав він.
Гарбарук наголосив, що планується, що в майбутньому від 40% до 60% випускників будуть отримувати професійну освіту, решта — вищу.
Як повідомляв Укрінформ, Міносвіти спільно з профільним комітетом ВР у лютому 2021 року розпочали роботу над новим законопроєктом щодо професійної (професійно-технічної) освіти. Документ має бути спрямований винятково на розвиток та належне функціонування закладів профтехосвіти і враховувати цінність інших сфер освіти.
Наприкінці березня цього року Президент Володимир Зеленський утворив Раду з питань розвитку професійно-технічної освіти. Основними її завданнями є: моніторинг розвитку професійної (професійно-технічної) освіти; аналіз та удосконалення законодавства України у цій сфері; вивчення тенденцій розвитку ринку праці та прогнозування пріоритетних напрямів і шляхів розвитку освіти; розробка пропозицій щодо формування сучасних професійних компетентностей у сфері професійної (професійно-технічної) освіти тощо.