Третина студентів із ТОТ бачить своє майбутнє тільки в Україні

Опитування

Третина опитаних студентів із тимчасово окупованих територій вже при вступі визначилися з тим, що своє майбутнє вони бачать тільки в Україні.

Про це повідомила виконавча директорка Фонду "Відкрита політика" Ірина Жданова, презентуючи результати соціологічного опитування "Вступна кампанія-2021: досягнення та перешкоди", йдеться у пресрелізі, переданому Укрінформу Фондом.

За словами Жданової, на запитання "Чому ви обрали шлях здобуття освіти в Україні?" 68% опитаних студентів відповіли, що мотивацією є більші перспективи на гідне життя, високі шанси на працевлаштування та можливість продовжити навчання за кордоном.

Основними проблемами, що виникли під час вступу, студенти назвали недостатнє знання української мови, одночасне завершення термінів прийому до університету та отримання результатів додаткової сесії ЗНО, допит з "підвохом" при перетині КПВВ на непідконтрольному боці, нарахування штрафу на кордоні навіть за наявності запрошення від освітнього центру.

На початку навчання основною складністю назвали психологічну адаптацію та недостатнє знання української мови. Водночас понад 70% опитаних відповіли, що найбільше потребують допомоги у навчанні. При цьому дві третини студентів оцінили роботу освітніх центрів на найвищий бал, і 9 із 10 опитаних респондентів сказали, що систему вступу через ОЦ не потрібно змінювати.

Читайте також: До українських вишів цьогоріч вступили понад 2000 студентів із ТОТ Криму та сходу України - Шкарлет

"Це маркери, на які потрібно звернути увагу закладам освіти під час наступної вступної кампанії. Загалом, звичайно, кількість цьогорічних вступників через освітні центри надзвичайно надихає! Адже вона, зокрема, свідчить і про ефективність інформаційної кампанії. За роки роботи освітніх центрів вже більше 10 тис. абітурієнтів з ТОТ і прифронтових районів стали студентами українських вишів через спрощену процедуру вступу", – зауважила Жданова на пресконференції 2 листопада.

Виконавча директорка Фонду "Відкрита політика" повідомила, що під час дослідження 89% респондентів-студентів відповіли, що інформації щодо вступу було достатньо. Дещо не вистачало даних щодо процедури подання документів, кількості бюджетних місць, можливості отримання стипендії та подальшого працевлаштування. Основними комунікаційними каналами для більшості опитаних студентів були: "сарафанне радіо" (понад 40%) – поради друзів, знайомих, родичів; сайт і соцмережі Міносвіти, сайт "Доступна освіта" і соцмережі Фонду "Відкрита політика", поради вчителів дистанційної школи, сайти освітніх центрів, банери на КПВВ.

Читайте також: Цьогоріч на урядову гарячу лінію для вступників із ТОТ надійшло понад п’ять тисяч дзвінків

"Разом з тим, найменше охоплу якості комунікаційних каналів дали Укрзалізниця, залізничні вокзали, транспорт, телебачення. На ці дані соцдослідження також треба звернути увагу, плануючи майбутню кампанію. Загалом, цього року інформаційною кампанією для вступників з ТОТ, яку здійснював Фонд спільно з Міносвіти за підтримки USAID, охоплено понад 1 млн людей. Для інформаційного супроводу вступної кампанії-2021 Фонд спільно з МОН і УКЦ створив понад 40 рекламних продуктів. Це банери, постери, інфографіки, буклети, анімаційні, аудіо- та відеоролики. Окремо працювали групи амбасадорів. Це студенти, які в минулі роки вступили через освітні центри. Вони поширювали на своїх сторінках наші продукти і розповідали ровесникам про позитивний досвід. Створено понад 15 успішних історій, основаних на реальних прикладах. Все це розміщено на сайті "Доступна освіта", – розповіла Жданова.

Крім того, за її словами, соцопитування показало, що більшість дітей до вступу готується самостійно. Тому важливо дати їм інструменти для якісної самостійної підготовки. З огляду на це, на сайті "Доступна освіта" Фонд розмістив онлайн-курси з підготовки до ЗНО, ДПА з української мови та літератури, історії України та математики, вони безкоштовні і без реєстрації.

"Цього року ми створили ще один інструмент доступної освіти – вебтренажери з підготовки до ДПА/ЗНО та онлайн-тести з української мови та математики. Вони вже допомагають не тільки прокачати свої знання, але й психологічно підготуватися до тестування", – додала Жданова.

Читайте також: Більш як половина українців вважають «дистанційку» руйнівною для психіки дітей

Вона також повідомила, що Фонд "Відкрита політика" вже розпочав інформаційну кампанію для абітурієнтів із ТОТ на 2022 рік, та наостанок озвучила найбільш цінний результат опитування студентів: "Третина опитаних студентів вже при вступі визначилася з тим, що своє майбутнє бачить тільки в Україні! Недарма символом інформаційної кампанії наступного року ми обрали телескоп, який дивиться в Україну".

Соціологічне опитування "Вступна кампанія-2021: досягнення та перешкоди" за підтримки проєкту USAID "Демократичне врядування у східній Україні" провели у вересні та жовтні цього року. В опитуванні взяли участь 262 респонденти: студенти з ТОТ, які вступили до закладів вищої освіти, вчителі та викладачі, які працюють з учнями/студентами з тимчасово окупованих територій, представники освітніх центрів "Донбас/Крим-Україна", керівники підготовчих курсів, відповідальні секретарі приймальних комісій.

Як повідомляв Укрінформ, за даними міністра освіти і науки Сергія Шкарлета, за підсумками вступної кампанії до українських закладів вищої освіти з тимчасово окупованих територій сходу України і Криму в 2021 році вступили 2083 студенти.

Фото: "Фонд "Відкрита політика", Фейсбук