Кремінь розкритикував законопроєкт про звільнення мовного омбудсмена

Законопроєкт про спрощення процедури звільнення мовного омбудсмена є необґрунтованою ініціативою народних депутатів та взагалі суперечить філософії мовного закону.

Про це сказав Уповноважений з питань захисту державної мови Тарас Кремінь у коментарі Укрінформу.

"Народні депутати пропонують мене звільняти за результатами негативного річного звіту. Крім всього іншого, за поданням Прем'єр-міністра без пояснень. Звичайно, мені здається, що такі ініціативи є необґрунтованими й такими, що суперечать власне філософії закону. І я як Уповноважений не міг підтримати такий документ. Тому ми звернулися до голови Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, який мав розглядати цей законопроєкт 1 грудня з тим, що є у нас розбіжності у сприйнятті цього документа", - сказав Кремінь.

Він зазначив, що за статтею 49 мовного закону Уповноважений здійснює свою діяльність незалежно від інших державних органів чи інших посадових осіб, а це означає, що він є незалежним від рішень і будь-яких державних органів.

Мовний омбудсмен наголосив, що не підтримує зареєстрований законопроєкт, і сподівається, що діяльність Секретаріату буде підтримана.

"Ми просимо Кабмін збільшити нашу штатну чисельність з тим, щоб з'явилися представники Уповноваженого в кожному регіоні. Ми надзвичайно зацікавлені, щоб нарешті з'явилася Державна програма розвитку забезпечення функціонування української мови як державної...Ми зацікавлені в тому, щоб працював закон про корінні народи, щодо національних меншин, щоб працювали безкоштовні курси. Щоб питання державної мовної політики не були питаннями політичними, а були питаннями нашої національної безпеки і оборони", - сказав Кремінь.

Він додав, що ще не обговорював законопроєкт з його ініціаторами. "Сподіваюся, що порозуміння буде знайдено, ми готові зустрічатися, спілкуватися і переконувати народних депутатів України, що зараз не на часі вносити будь-які зміни до мовного закону", - сказав він.

Згідно з чинним законом «Про забезпечення функціонування української мови як державної», повноваження Уповноваженого припиняються Кабінетом Міністрів достроково у разі: подання ним особистої заяви про складення повноважень Уповноваженого; наявності медичного висновку про неможливість виконувати обов’язки за станом здоров’я; порушення ним вимог щодо несумісності; притягнення його до відповідальності за порушення вимог цього закону; його участі у спробах запровадження офіційної багатомовності всупереч Конституції України і встановленій конституційній процедурі; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; припинення його громадянства України; визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим; його смерті.

Як повідомляв Укрінформ, група народних депутатів від фракції «Слуга народу» зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт, яким пропонується розширити перелік підстав для звільнення Уповноваженого із захисту державної мови. Зокрема, пропонується доповнити перелік підстав, за якими можна звільнити мовного омбудсмена: у разі визнання Кабінетом Міністрів його діяльності незадовільною за результатами розгляду щорічного звіту, а також «в інших випадках за поданням Прем’єр-міністра України».