Шкарлет: «Нова українська школа» є майданчиком подальших успіхів кожної особистості
Реформа «Нова українська школа», разом із дошкіллям, є стартовим майданчиком подальших успіхів кожної особистості та стартом змін на краще в країні.
Як передає Укрінформ, це заявив міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час Національного освітнього форуму, передає МОН.
«Реформа «Нова українська школа», на яку покладаємо стільки сподівань щодо кращого майбутнього країни, є сьогодні основою розвитку системи освіти. Саме вона, разом із дошкіллям, є стартовим майданчиком подальших успіхів кожної особистості, кожного члена нашого суспільства, а разом із цим – стартом змін на краще в країні», – заявив Шкарлет.
Міністр освіти додав, що жодна з реформ за всю історію розвитку людства не мала на старті стовідсоткової підтримки.
«Більшість суспільства прагне стабільності. Тому багато що треба роз’яснювати, доводити потребу у змінах за визначеним вектором», – повідомив Шкарлет.
В межах підготовки форуму було проаналізовано ситуацію із реалізацією впровадження Нової української школи з метою розуміння настроїв суспільства. Зокрема, було вивчено результати опитувань, учасниками яких були учні та їхні батьки, вчителі та керівники закладів освіти.
За даними дослідження одного з інститутів Національної академії педагогічних наук України, понад 67% громадян підтримують ідею необхідності реформування національної освіти. Водночас 56% не ознайомлені із суттю нововведень Нової української школи.
«Ми свідомі того, що без підтримки батьків, місцевих громад, усього суспільства результативність заявлених інновацій НУШ лишатиметься невисокою. А як ми можемо розраховувати на підтримку людей, які зовсім розуміють, що робиться і для чого?», – повідомив Шкарлет.
Тому він наголосив на необхідності посилення комунікації з метою глибшого інформування батьків про особливості та цілі НУШ.
Крім того, дослідження констатує, що не дивлячись на потужне матеріальне забезпечення (субвенція НУШ становить 5 млрд 593,2 млн грн) поки що не відбулося очікуваного підвищення якості результатів початкової освіти.
За словами Шкарлета, потрібно внести корективи у вектор розвитку системи освіти, врахувавши ті зміни, що диктує зокрема й пандемія та виправити недоліки.
Він також акцентував на тому, що в центрі уваги Нової української школи є вчитель, його підготовка, постійне прагнення до самовдосконалення та розвитку.
Під час форуму учасники також обговорили, стратегію з реалізації інноваційних змін НУШ, створення безпечного освітнього середовища у школі, мережу STEM-центрів як сервісну модель реформи. Під час заходу було представлено Національну школу резерву управлінських кадрів.
Ще одним із нововведень Міністерства освіти стало удосконалення управлінської взаємодії та координації. З нового року запроваджується система освітніх управлінських індикаторів Solid Info (сталі показники). Ця система має стати корисною для оперативного управління на всіх рівнях – територіальної громади, району, області, країни.