Міндовкілля запускає три нові цифрові сервіси на «ЕкоСистемі»
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України запускає на платформі «ЕкоСистема» три нові адміністративні екологічні онлайн-послуги.
Про це під час презентації нових сервісів розповів в.о. міністра Міндовкілля Руслан Стрілець, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Ми презентуємо три нові сервіси, які ми запускаємо на ЕкоСистемі – середовищі комфортного існування трьох стейкхолдерів: держави, бізнесу та громадськості. Наша мета полягає в побудові комфортного трикутника взаємодії усіх сторін. І саме відкритість та спрощення доступу бізнесу до адміністративних послуг в природоохоронній сфері допоможе її досягнути», - розповів Стрілець.
Він поінформував, що перший новий сервіс – це декларація про відходи у режимі «peopleless» та «paperless». Попри те, що його було запущено ще у 2015 році, реєстрація відповідних документів проводилася посадовими особами «у ручному режимі», що значно затягувало процес. Зокрема, підприємствам доводилось чекати 5 днів, і вже тоді з’являлась інформація про реєстрацію або відмову через допущені помилки. На сьогодні система одразу перевіряє дані та автоматично реєструє документ в разі внесення усіх необхідних даних.
Другий сервіс - електронний реєстр висновків на транскордонне перевезення відходів, що включені до Зеленого переліку. Це товари та речовини, які вже були у вжитку (одяг секонд-хенд, макулатура, б/у шини для автомобілів тощо).
«Недобросовісним суб’єктам господарювання зручно подати паперові документи, отримати відмову, а потім підробити висновок і з ними приїхати на митницю. Для того, щоб вирішити цю проблему, ми хочемо зробити послугу повністю «paperless», - пояснив Стрілець.
Він відзначив, що послуга спрямована на те, щоб підприємства більше не отримували папірців, як раніше, а лише запис в електронному реєстрі. В результаті співробітники митниці зможуть згенерувати з реєстру QR-код із усією необхідною інформацією та прийняти відповідне рішення.
Третій сервіс стосується QR-витягу з реєстрів екологічної інформації. За допомогою нього кожен українець зможе зайти на «ЕкоСистему» та самостійно у 2 кліки згенерувати відповідний документ з необхідними даними. Наприклад, про сплату екологічного податку підприємствами, наявність дозволів на спеціальне водокористування і т.д.
«На сьогодні ми маємо амбітну мету – відцифрувати у 2022 році усі 29 адміністративних послуг у сфері захисту довкілля та відкрити мінімум 172 реєстри відкритих даних, які будуть абсолютно всім доступні», - додав в.о. міністра захисту довкілля та природних ресурсів.
«ЕкоСистема» - це єдина національна онлайн-платформа, де зібрані всі адміністративні екопослуги для бізнесу та вся екологічна інформація для громадян. Наразі доступні 9 державних послуг, 90 відкритих реєстрів та можливість згенерувати QR-витяг із 7 реєстрів з офіційними даними по підприємствам-забруднювачам.
Також в систему інтегровані 3 інформаційні ресурси: Державний кадастр територій та об’єктів природно-заповідного фонду, Природно-заповідний фонд України та Національний реєстр викидів та перенесення забруднювачів.
Як повідомлялося, загалом на базі «ЕкоСистеми» станом на жовтень 2021 року вже було оприлюднено 63 набори відкритих екологічних даних. До кінця 2022 року їхню кількість планують збільшити до 172.