Аласанія став шефредактором зі стандартів мовлення Суспільного

Зураб Аласанія, який з 1 грудня обіймає посаду шефредактора зі стандартів мовлення Суспільного, планує представити правлінню проєкт розвитку цього напряму.

Про це Зураб Аласанія повідомив «Детектору медіа», передає Укрінформ.

«Із першого грудня я залишив посаду радника голови правління НСТУ і прийняв пропозицію голови правління перейти на посаду шефредактора зі стандартів мовлення», – зазначив Аласанія, який при цьому продовжує очолювати Редакційну колегію.

За його словами,  ця посада належить до керівного складу рівня департаменту, втім, команди як такої поки ще не існує. «У мене є сумнів у доцільності збільшення штату чи додання ще однієї ланки бюрократизації», – поділився він.

На початку 2022 року Аласанія представить правлінню Суспільного свій проєкт розвитку цього напряму.

Він розповів, чим займатиметься і з ким працюватиме.

«Організаційне: В компанії існує розвинений "інструмент" (управління моніторингу, як "станція раннього виявлення", даруйте за актуальну військову термінологію), оперативний апарат "попереджувального реагування" (Редакційна колегія, котра не є структурним підрозділом компанії, існує на засадах добровільної участі і котру я продовжую очолювати), і "велике журі" (Редакційна рада), яка може генерувати рішення вже за фактом. Тобто, окремі частки роботи по контролю за дотриманням стандартів у контенті існують і працюють. Так, вони безумовно потребують координації та налагодження горизонтальних звʼязків, але між підрозділами та групами, які існують, а не новими утвореннями», – зазначив Аласанія.

На його думку, для потенційних нових напрямів роботи по стандартах (наприклад, юридична формалізація і привʼязка будь-яких хендбуків (книг про корпоративну культуру) НСТУ до офіційних тематичних документів Євросоюзу) також не треба створювати додаткові позиції (достатньо використовувати потужності юридичного департаменту, який існує).

«Майбутню роботу по дотриманню стандартів в компанії можна позначити як "систематизація". І бажано зробити це протягом максимум року – чим більше компанія буде створювати та замовляти контент (а плани компанії до 25-го року в цьому сенсі досить амбітні), тим нагальнішою буде потреба у механізмі фільтрації контенту, який чітко функціонує, на далеких підступах (відмічу, що окрім запобігання соціальних та політичних небезпек, це ще й мінімізація зайвих витрат)», – поділився Аласанія.

«Ціннісно-сенсове: Компанія пройшла стадії деконструкції старої бази, вибудовування нового фундаменту, і перейшла до стадії впевненого розвитку. Нове правління, обране Наглядовою радою, є компетентно-технократичним і націлене на результат і успішність. Однак Суспільне не є сферичним конем у вакуумі, воно працює в умовах українського медійного ринку, де успіх вимірюється монокритерієм "рейтинговість". Відтак постає питання ціни успіху, і разом з тим – потенційна небезпека для місії Суспільного. Правлінню ці виклики цілком очевидні, і менеджмент компанії заздалегідь врівноважує ситуацію роботою з контентними стандартами», – указав Аласанія.

Він зазначив, що  за роки роботи в НТКУ/НСТУ не давав співробітникам приводів для підозр в утисках свободи слова. «Обговорення будь-яких проблем зі стандартами в прямоетерних програмах чи закупному контенті сприймаються колегами не як зазіхання з мого боку на журналістські права та свободи, а як суто професійний процес поліпшення контенту чи виправлення помилок», – додав колишній голова правління НСТУ, а нині шефредактор зі стандартів мовлення.