У Фінляндії на розвиток медіаграмотності щороку виділяють €8 мільйонів - керівниця проєкту «Фільтр»
У Фінляндії на розвиток медіаграмотності з бюджету виділяють 8 млн євро щороку.
Про це в інтерв'ю Укрінформу повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності “Фільтр” Валерія Ковтун.
"У березні у нас із фінами був великий воркшоп, тригодинне онлайн спілкування в публічному доступі, трансляція відбувалася на сторінці Міністерства культури та інформполітики. Ми їх запросили поділитися своїм досвідом, там були представники Інституту медіа, які точково, цілеспрямовано працюють тільки з медіаграмотністю, та були фахівці, які представляли медіаосвіту для дитсадка, для школи, різного віку дітей, для університетів, для дорослого населення. Наприклад, там були такі кейси, коли прем’єр-міністр Фінляндії просто їздив у села і містечка і проводив для людей тренінг з медіаграмотності. Це була дуже класна масова кампанія. Ну і, звісно, 8 млн євро на реалізацію цього всього", - зазначила Ковтун.
За її словами, історія з фінами вражає, але "це – не наша історія, це інші культурні умови розвитку".
"Ми можемо на них дивитися і брати деякі елементи, але нам треба будувати свою стратегію", - наголосила Ковтун.
За її словами, у команді проєкту з медіаграмотності у Фінляндії у штаті працюють 80 людей, які мають щорічний бюджет у 8 млн євро.
"Нам поки що можна лише мріяти про такі ресурси. В Україні держбюджет виділений просто на напрям медіаграмотності. Ми можемо робити якісь акції, книгу видати, запустити мистецький конкурс із розробки інформаційної кампанії. Але експертів цей бюджет не оплачує", - додала Ковтун.
Як повідомляв Укрінформ, у серпні Міністерство культури і інформаційної політики презентувало Національний проєкт з медіаграмотності “Фільтр”, ключовою місією якого визначено об’єднання зусиль держави, громадських організацій та медіаспільноти задля підвищення рівня медіаграмотності та критичного мислення українців.