«Детектор медіа» презентував інструмент для оцінки якості українських теленовин
Громадська організація «Детектор медіа» презентувала безкоштовний інструмент NewsBoard, який дозволяє глядачам оцінити у режимі онлайн якість новин на українському телебаченні.
Як зазначила на пресконференції в Укрінформі директорка ГО «Детектор медіа» Галина Петренко, це новий інтерактивний інструмент.
«Запуск NewsBoard – це черговий крок нашої організації в напрямку застосування аналізу великих даних та штучного інтелекту для моніторингу контенту українських медіа, як традиційних телеканалів та інтернет-ЗМІ, так і соціальних мереж», - сказала Петренко.
NewsBoard дає змогу побачити, які теми найчастіше з’являються у вечірніх новинах восьми центральних телеканалів, чи дотримуються ці канали журналістських стандартів, де виходять матеріали з ознаками замовності на користь політиків, компаній та медіавласників.
У NewsBoard зібрані дані про випуски новин, які виходять у прайм-таймі телеканалів СТБ, ICTV, «Україна», «Інтер», «UA: Першого», «1+1», «Першого незалежного» і «5 каналу». Дані зібрані за останні три роки. Моніторинг проводиться на основі методології моніторингу телевізійних і радійних програм; дані оновлюються щотижня.
«У NewsBoard застосовано елементи штучного інтелекту та машинного навчання, щоб глибше проаналізувати розшифровані тексти головних випусків телевізійних новин. Наприклад, для визначення тональності згадок про політиків або органи влади», - додала Петренко.
NewsBoard буде цікавим всім, хто стежить за якістю контенту на українському телебаченні: медійній спільноті, журналістам, професійним громадським та правозахисним організаціям, аналітикам, дослідникам, донорам, активним представникам громадянського суспільства.
«ГО «Детектор медіа» продовжить розвивати NewsBoard, адже працює над розширенням кількості параметрів та форматів візуалізації даних . Можливо, у майбутньому буде збільшена і кількість телеканалів у моніторинговий вибірці», - додала директорка ГО «Детектор медіа».
За словами Петренко, незабаром «Детектор медіа» планує запустити ще один інструмент, який дозволить відстежувати тренди у суспільно-політичних темах українського сегменту Телеграму, Твіттера, Фейсбуку та Ютюбу. «Ми розширимося ще на Фейсбук та Ютюб як найбільш важливі та контентовмісткі соціальні мережі», - додала вона.
Медіааналітикиня ГО «Детектор медіа» Ксенія Ілюк зазначила, що інструмент NewsBoard буде корисним і тим, хто хоче вже отримати готовий висновок, і тим, хто хоче самостійно дійти до певного висновку.
"Працюючи над NewsBoard, ми ставили собі декілька задач. Ми хотіли одночасно задовольнити аудиторію, яка може прийти, подивитися і отримати гарно проаналізований, готовий висновок. Тобто побачити візуалізацію. А також задовольнити тих, хто любить покопатися в даних. Тобто аналітики, дослідники, які хочуть глибше розібратися в темі. Тому, до прикладу, ми в нашому інструменті даємо можливість викачати всі дані, які використовуються для цих візуалізацій, щоб людина могла знайти саме те, що цікавить безпосередньо її", - сказала вона.
Презентація проєкту ГО «Детектор медіа» відбулася за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Фото Інни Бородаєвої