Е-рецепти під час воєнного стану: роз’яснення Нацслужби здоров’я
Електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ) функціонує у штатному режимі, однак треба знати, як діяти у разі хакерських атак, перебоїв з електрикою чи пошкодження мереж.
Як повідомляє Укрінформ, про алгоритм дій в таких ситуаціях інформує Національна служба здоров’я України у Фейсбуці.
У НСЗУ уточнили, що йдеться про механізм виписування та погашення електронних рецептів на “Доступні ліки” та інсулін.
“Якщо лікар виписав е-рецепт і пацієнт отримав номер або код рецепта, але аптека немає доступу до ЕСОЗ:
- пацієнт пред'являє номер та код рецепта;
- аптека обліковує рецепт в паперовій формі (фіксує в паперовому реєстрі номер та код) і видає лікарський засіб пацієнту;
- за наявності доступу до ЕСОЗ аптека вносить відповідні дані про відпуск лікарського засобу;
- за відсутності такого доступу аптека готує та подає до НСЗУ зведений звіт (1-го та 14-го числа кожного місяця), за формою, встановленою НСЗУ”, - йдеться у повідомленні.
У випадку, коли лікар не має доступу до ЕСОЗ, діє такий алгоритм:
- лікар виписує рецепт у паперовій формі (з проставлянням свого підпису і печатки лікаря) та видає його пацієнту;
- пацієнт пред'являє в аптеці паперовий рецепт;
- аптека видає лікарський засіб пацієнтові за паперовим рецептом;
- аптека обліковує рецепт в паперовій формі;
- аптека готує та подає до НСЗУ зведений звіт (1-го та 14-го числа).
“При цьому оригінали паперових рецептів на препарати, що підлягають реїмбурсаціі, зберігаються в аптеці протягом трьох років з дати формування.
Звіти надаються до НСЗУ доступними засобами (зокрема шляхом надсилання паперових або електронних листів)”, - додали в НСЗУ.
Наголошується, що забезпечення громадян лікарськими засобами є першочерговим завданням і за військового стану діють загальні вимоги щодо захисту персональних даних.