Пост 1. Як функціонують та розвиваються телеграм-канали-мільйонники
Вирішила зробити для вас серію постів про наше дослідження телеграм-каналів.
Бо не всі матимуть час почитати повний текст, а цікавої інформації там чимало. Отже, сьогодні – трішки про те, чому аудиторія стрімко перемістилася в Телеграм після 24 лютого 2022 року.
А вона туди перемістилася саме після 24 лютого. Про це свідчать результати опитування громадської думки, яке для нас, тобто для Українського інституту медіа та комунікації, зробив КМІС (опитування проходило з 21 листопада по 29 грудня 2022 року методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (computer-assisted telephone interviews, CATI) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів, опитано 2005 респондентів, що мешкають у всіх регіонах України (крім АР Крим). Отже, як ви бачите на графіку, 63,3% українців почали читати телеграм-канали для отримання новин саме після 24 лютого 2022 року, тоді як до повномасштабного вторгнення таких було лише 35,9%.
Що спонукало людей так різко перейти в Телеграм?
Насамперед висока популярність телеграм-каналів серед аудиторії пояснюється їхньою ЗРУЧНІСТЮ та отриманням новин у режимі реального часу за допомогою смартфона. Так, за результатами соціологічного опитування, 40,8% респондентів вказали на те, що телеграм-канали як джерело інформації є цінними для них, оскільки це зручно; 39% цінують їх за оперативну інформацію про запуски ракет/дронів та «прильоти», а 37,6% – за швидкість. Ще 23,5% респондентів цінують телеграм-канали за те, що вони публікують новини, яких немає в традиційних медіа. Безперечно, усі ці місяці багатьом людям доводилося постійно переміщатися, вони знаходилися в непростих умовах, коли дивитися телебачення чи читати газети не було ні можливості, ні сил. Тому виграв той, хто надав людям зручний інструмент, який може бути завжди з ними в телефоні, він нічого не коштує, і новини там оновлюються дуже швидко. Жодне традиційне медіа не змогло запропонувати такої опції.
Цікаво, що результати опитування громадської думки абсолютно корелюються з результатами фокус-групових обговорень, які ми теж проводили. Під час фокус-груп Telegram був найбільш згадуваним джерелом інформації актуальних новин. На другому місці – YouTube, на третьому – Facebook. Далі, за кількістю згадувань, іде Instagram (більш характерно для респондентів молодшої вікової категорії), онлайн-медіа, стрічка новин у браузері, Тwitter.
Після всіх соціальних мереж та онлайн-медіа наступним за частотою згадувань у фокус-групах було телебачення. Більшість учасників говорили, що споживають телевізійні новини у фоновому режимі, коли виконують інші справи вдома чи по роботі. Респонденти не називали конкретних телеканалів. Вони переглядають будь-який із тих, що транслюють інформаційний телемарафон «Єдині новини». Невелика кількість учасників фокус-груп згадували Zaxid.net, Суспільне, 2+2. На останньому місці серед усіх згаданих джерел – неформальні джерела інформації (рідні, друзі, колеги).
Чекайте продовження найближчим часом….
Посилання на повний звіт - тут.
Дослідження «Як функціонують та завойовують аудиторію неінституціоналізовані новинні телеграм-канали українського сегменту» провів Український інститут медіа та комунікації у партнерстві з DW Akademie за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ).
Діана Дуцик
FB