Пост 4. Як функціонують та розвиваються телеграм-канали-мільйонники
Сьогодні поговоримо про формат контенту.
Тут для мене особисто були певні несподіванки. Бо ми звикли говорити про домінанту відеоформатів. Але в Телеграмі це працює інакше. І відео тут – зовсім не той формат, який «заходить» аудиторії.
Так, за результатами опитування громадської думки, яке для нас проводив КМІС, 55,5% опитаних користувачів телеграм-каналів сказали, що їм легше сприймати текст у поєднанні з фото. Тоді як відео легше сприймати лише 16,3% респондентів, текст (без будь-яких візуальних/мультимедійних форматів) — 16,4%. Фото та інфографіка, якщо вони автономні, практично не сприймаються.
Під час обговорень у фокус-групах ми з’ясували, чому увага до відео в телеграм-каналах менша. Називали в основному дві причини:
● незручно використовувати відеоповідомлення на роботі, у транспорті, бо це може заважати довколишнім;
● виникають перепони технічного характеру – довгий час завантаження відео (особливо коли є проблеми з доступом до інтернету).
Чи забезпечують такі потреби аудиторії телеграм-канали? За результатами кількісного аналізу (Texty.org.ua) канали з ТОП-10 майже половину своїх дописів супроводжують фото чи відеофайлами, на відміну від трьох каналів мейнстримних медіа («УП. Стрічка», «Суспільне новини», «Цензор.нет»). У ТОП-10 публікація часто супроводжується одним-двома зображеннями.
Три медійних канали тяжіють до публікації кількох фотографій за раз (присвячених одній події), але у відсотковому співвідношенні у них суттєво менше дописів із фото. Це можна пояснити також і тим, що канали традиційних та онлайн-медіа зобов'язані дотримуватись авторських прав при поширенні будь-якого контенту, у тому числі фото та відео. Крім того, вони не публікують візуальний контент сумнівного характеру з неперевірених джерел, тоді як більшість каналів із ТОП-10 це собі дозволяють.
Хоч за кількістю опублікованих відеофайлів досліджувані канали ТОП-10 суттєво випереджають канали мейнстримних медіа, але тривалість відео у них не надто відрізняється. Тільки «Ukraine NOW» більш схильна публікувати довгі відео (середня тривалість 3,5 хвилини). Канали «Суспільне. Новини» та «Боже, яке кончене!» – навпаки – публікували відео з середньою тривалістю до однієї хвилини.
Якщо говорити про текст, то більшість дописів мали від 160 до 1000 символів. На всіх каналах, крім Ukraine Now, більше залучення давали короткі публікації до 160 символів.
У більшості аналізованих каналів, за винятком «Боже, яке кончене», коментарі вимкнено, але користувачі мають певний спектр емоційних реакцій, щоб відреагувати на допис. Цей набір буває різним: деякі канали, приміром, відмовляються від дизлайків чи інших негативних реакцій. Щоби користувачі інших каналів, які роблять репост, могли швидко підписатися, більшість каналів супроводжують дописи покликаннями на головну сторінку каналу та зрідка – на бот для надсилання новин.
Чекайте продовження завтра….
Дослідження «Як функціонують та завойовують аудиторію неінституціоналізовані новинні телеграм-канали українського сегменту» провів Український інститут медіа та комунікації у партнерстві з DW Akademie за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ).
Діана Дуцик
FB
Попередні публікації з цієї теми:
● Пост 1. Як функціонують та розвиваються телеграм-канали-мільйонники
● Пост 2. Як функціонують та розвиваються телеграм-канали-мільйонники
● Пост 3. Як функціонують та розвиваються телеграм-канали-мільйонники