Експерти очікують змін на медіаринку України після війни
Українські експерти переконані, що вітчизняний ринок медіа після війни дуже зміниться.
Про це йшлося під час панельної дискусії до Дня журналіста, яка відбулася в Медіацентрі Україна-Укрінформ.
"Ринок медіа зміниться. Наприклад, ми майже повністю втрачаємо друковані ЗМІ. Регіональні газети у тому форматі, у якому вони були до війни, вже не повернуться на ринок. Це неможливо з економічного боку, а також із боку медіаспоживання: аудиторія навряд чи буде потребувати формату газет, які були до початку повномасштабного вторгнення", - сказала засновниця й виконавчий директор ГО "Український інститут медіа та комунікації" Діана Дуцик.
Вона прогнозує, що після війни друковані медіа матимуть формат альманахів - журналів, що міститимуть аналітику та публіцистику і виходитимуть із певною періодичністю. Натомість новинний формат переміститься в онлайн-простір.
Ситуація з телебаченням, на думку Дуцик, залежатиме від політичної ситуації у країні, бо залишаються і медіагрупи, і їхні власники.
Водночас заступник шеф-редактора "Детектор-медіа" й голова наглядової ради Суспільного мовника Світлана Остапа висловила думку, що після війни посилиться роль продакшенів у медіагрупах, які вироблятимуть контент. За її словами, вони спробують вийти на міжнародний рівень завдяки кооперації з західними партнерами, а також прагнутимуть продавати контент на Захід, оскільки російський ринок для них закритий.
"Буде посилання локальних медіа, бо під час відбудови України буде велика увага до того, як витрачаються гроші в регіонах. Впевнена, що будуть допомагати медіадонори, які і зараз це роблять, але за умови дотримання журналістських стандартів", - зауважила Остапа.
День журналіста відзначають в Україні 6 червня.