У Пенсійному фонді заявляють, що їхні сервісні центри щодня надають до 60 тисяч послуг
Сервісні центри Пенсійного фонду України щодня надають 50-60 тисяч послуг.
Про це повідомила в інтерв'ю Українському радіо заступниця голови правління Пенсійного фонду Ірина Ковпашко, передає Укрінформ.
«Ми сьогодні маємо 10,5 мільйонів пенсіонерів. Велика кількість з них звертається до наших сервісних центрів. І не лише пенсіонери. Адже з минулого року ми на себе взяли ще два досить великих напрямки роботи. Пенсійний фонд почав призначати і виплачувати житлово-комунальні субсидії і пільги. Крім того, ми стали правонаступником Фонду соціального страхування і почали виконувати функції уповноваженого органу в питаннях тимчасової втрати працездатності та у зв'язку з нещасним випадком на виробництві. Тобто контингент людей, якими ми опікуємося, дуже сильно зріс. З огляду на це ми фіксуємо ситуацію, що наші сервісні центри щодня надають 50, а то й 60 тисяч послуг», - сказала вона.
За словами Ковпашко, щоб зробити отримання інформації більш комфортним для людей, щоб вони, не виходячи з дому, мали змогу задовольнити свою потребу в інформації, у Пенсійному фонді створили вебпортал.
«Ми реалізували можливість пенсійного калькулятора, де людина самостійно може прорахувати розмір, наприклад, майбутньої пенсії. Це можливість автоматично призначити людині пенсію, якщо про неї є вся інформація в Реєстрі застрахованих осіб», - пояснила вона.
Крім того, зазначила Ковпашко, Пенсійний фонд налагодив інформаційну взаємодію з великою кількістю інших державних інституцій, зокрема, з Державною податковою службою, Службою зайнятості, Міністерством соціальної політики, Мін’юстом, Мінфіном, Держслужбою з питань праці, ЦНАПами, страхувальниками і надавачами соціальних послуг громадянам. Тобто величезна кількість взаємодій, які відбуваються поза межами спілкування з людиною, і дають можливість спростити ці всі процеси, які впливають на реалізацію якихось прав, підкреслила вона.
Ковпашко розповіла, що авторизація для доступу на вебпортал електронних послуг ПФУ здійснюється за допомогою «Дія.Підпис», «Дія ID» або за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
«Тобто, потрібно мати КЕП і зробити його абсолютно легко. Ми підтримуємо всі КЕПи, які сьогодні діють і видаються, в тому числі, банківськими установами, ДПС, Мін'юстом та іншими сертифікованими центрами. Тобто з цієї точки зору проблем немає», - запевнила вона.
За її словами, застраховані особи і одержувачі виплат через вебпортал можуть отримувати дані персональної облікової картки.
«Персональна облікова картка містить всю інформацію, яка є в Пенсійному фонді про людину. Це і електронна трудова, і електронна пенсійна справа, якщо це пенсіонер, і електронні лікарняні. Тобто застрахована особа може мати доступ і розуміти всю інформацію, яка про неї є. Можна контролювати сплату страхувальникам внесків. Адже тільки сплачені внески - це гарантія того, що працюючи людина набула страховий стаж. Мати доступ до інформації, яка є в електронній пенсійній справі. Тобто пенсіонер може бачити, виходячи з яких показників обчислено його розмір пенсії», - зазначила вона.
Крім того, можна отримати доступ до інформації про призначену житлову субсидію чи пільгу, якщо користувачем вебпорталу є субсидіант чи пільговик. Мати можливість подати відповідні заяви, які стосуються пенсії, субсидій, пільг і страхових виплат. А також подавати звернення для оформлення пенсійного посвідчення, або ж просто звертатися з будь-яким питанням до Пенсійного фонду. Якщо подано звернення через вебпортал, то людина може контролювати статус і стадії розгляду звернення, і отримувати відповідь через свій електронний кабінет, підкреслила Ковпашко.
Як повідомляв Укрінформ, за даними Мінсоцполітики, з 1 березня 2024 року пенсійні виплати проіндексовані на 8% для понад 10 млн українців. Середній розмір індексації становитиме 322 грн.
Фото: Пенсійний фонд України / Фейсбук