В Україні стартує просвітницька кампанія з підвищення рівня кібергігієни
Для підвищення рівня кібербезпеки громадян України стартує інформаційно-освітня кампанія.
Як передає Укрінформ, про це повідомила пресслужба РНБО у Фейсбуці.
"Представництво Фонду цивільних досліджень та розвитку США в Україні (CRDF Global в Україні) за підтримки Державного департаменту США спільно з Національним координаційним центром кібербезпеки при РНБО України та Міністерством освіти і науки України, Всеукраїнською школою онлайн, Освіторією та Києвом Цифровим розпочинають всеукраїнську інформаційно-освітню кампанію з особистої кібербезпеки", - ідеться в повідомленні.
Зазначається, що мета кампанії – підвищити загальний рівень обізнаності про загрози, що існують онлайн, та навчити українців основам кібергігієни.
«Ми працюємо над розвитком і підвищенням рівня кібербезпеки вже понад 5 років і реалізуємо низку проєктів з українськими партнерами. Важливо розуміти, що кібербезпека – це не нішева тема для профі. Це актуальне питання для кожної людини, що має доступ до Інтернету. Тож ми спрямовуємо зусилля на поширення основ кібергігієни серед українців, незалежно від їх віку, статі чи потреб, які вони закривають онлайн», - сказав Регіональний директор CRDF Global Михайло Верич.
Як наголосив заступник секретаря РНБО Сергій Демедюк, "кібербезпека є важливою складовою національної безпеки України й колективної безпеки цивілізованого світу".
За його словами, "дбати про кібербезпеку має кожен громадянин, незалежно від соціального статусу чи вікової категорії, оскільки це безпосередньо впливає не лише на особисту безпеку, а й на безпеку в країні в цілому".
"Тому для підвищення обізнаності, інформування людей про потенційні кіберзагрози та надання їм необхідних навичок для ефективного зменшення ризиків, ми розпочинаємо цю інформаційну кампанію з кібергігієни», – сказав Демедюк.
Водночас заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків підкреслив, що кібербезпека – особливо актуальна тема під час повномасштабної війни і дуже важливо приділяти їй увагу в школах.
"Ми бачимо, що чимало підлітків усе ще споживають багато контенту російських блогерів і вони менш захищені від шахрайств та маніпуляцій в інтернеті. Тож дуже доречно вводити цю тему в уроки, і її вивчають у межах інформатичної і громадянської та історичній освітніх галузей. І потрібно, щоб про важливість кібербезпеки говорили не тільки в школах, а і вдома чи в медіа”, – сказав Сташків.
Повідомляється, що вплив кампанії спрямовується на кілька вікових груп. Так, одними з найвразливіших є підлітки (11-17 років) – вони користуються всіма технологіями значно впевненіше за більшість дорослих, але мають менше життєвого досвіду і критичного мислення, через що легше потрапляють на гачки шахраїв; дорослі (18-59 років) користуються технологічними новинками більш вибірково, але не вважають себе цікавими для кіберзлочинців, а тому продовжують нехтувати правилами безпеки; люди похилого віку (60+), адже з початком повномасштабного вторгнення вони все більше користуються онлайн-інструментами для отримання новин і звʼязку з рідними, а значить – також потребують підтримки і пояснення правил кібергігієни.
У РНБО інформують, що матеріали кампанії фокусуються на простих і зрозумілих правилах кібербезпеки, яких люди часто не дотримуються у побуті: регулярна зміна паролів, перевірка посилань, за якими переходять користувачі, перевірка надійності мережі Wi-Fi, до якої підключаються ґаджети. Основні принципи кібергігієни разом з інтерактивною грою для перевірки знань доступні для ознайомлення на сторінці.
Зазначається, що це вже друга хвиля кампанії з покращення кіберграмотності українців. Перша успішно пройшла з вересня 2022 до вересня 2023 року. Щоб забезпечити тривалий і стійкий вплив, кампанія продовжується та постійно вдосконалюється, адаптуючись до нових загроз та залучаючи нових користувачів мережі для створення безпечного онлайн-простору в Україні, уточнюють у РНБО.
Як повідомлялося, Центр протидії дезінформації та Кібердепартамент СБУ склали список каналів поширення російської пропаганди в соцмережі Х.
Фото: Shutterstock