РФ розгорнула потужну інформкампанію для протидії мобілізації в Україні

Ексклюзив

Росія розгорнула надпотужну інформаційну кампанію з використанням широкого арсеналу засобів з метою протидії мобілізації в Україні.

Про це в коментарі Укрінформу заявив аналітик Центру стратегічної комунікації та інформаційної безпеки Максим Віхров.

«Це не лише фейки і перебріхування певних подій, а й імітація певних суспільних настроїв. Наприклад, у соцмережі Х з’являється допис реального військового, який закликає мобілізуватись. У коментарях одразу ж починає працювати ботоферма, створюючи враження, що 9 з 10 читачів не просто не підтримують заклик автора, а відкрито посилають його слідом за російським кораблем. Тобто перед звичайним користувачем розігрується театр, покликаний переконати його в тому, що більшість українців не хочуть воювати», - наголосив Віхров.

Водночас він звертає увагу на те, що російська пропаганда намагається нав’язати українській аудиторії і специфічну негативно заряджену лексику на кшталт «барбершопний вояка», «людолов» тощо.

«Трапляються навіть меми. Все це робиться для того, щоб антимобілізаційний дискурс прижився в нашому суспільстві і українці почали агітувати самі себе, а російські спецслужби лише задавали напрям і регулювали градус напруги. Словом, загроза дуже серйозна», - попереджає експерт.

Фото зі сторінки Максима Віхрова у Фейсбуці

За його словами, найбільш уразливою аудиторією для російської пропаганди є ті, хто вагається або не бажає служити.

«Мета ворога - підсилити сумніви перших і зміцнити негативну мотивацію других. Зрозуміло, що війна - не курорт і більшість людей просто боїться туди потрапити. І російська пропаганда не лише роздмухує ці страхи.., а й допомагає їх «раціоналізувати», - зазначив аналітик.

Утім, лише поодинокі вкиди «вистрілюють», привертаючи увагу широкої аудиторії, провокують дискусії чи навіть скандали. «Проте постійний потік різнокаліберних фейків створює негативне інформаційне тло для мобілізації і військової служби загалом», - сказав Віхров.

Читайте також: Центральний регіон України є найбільш активним у питаннях мобілізації

При цьому, за його словами, росіяни «пасуться» практично на всіх онлайн-майданчиках. «Наразі дуже вразливими виглядають платформа TikTok, соцмережа Х (Twitter), а також месенджер Telegram», - заявив експерт.

У цьому зв'язку він наголосив на важливості продуктивної взаємодії з самими платформами, аби вони підвищували захищеність від дезінформації.

Експерт Центру інформбезпеки констатував, що проти України ведеться «потужна робота, котра вимагає потужної відповіді», причому не лише з нашого боку, а й з боку західних партнерів та союзників, які теж є об’єктом російських інформаційних атак.

Як повідомляв Укрінформ, Центр протидії дезінформації при Раді національної безпеки і оборони України спростував фейк про нібито мобілізацію жінок.