Єдина інформсистема сприятиме спрощенню соціальної підтримки громадян - Мінсоцполітики
Ухвалення закону про Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС) дозволить об'єднати всі розрізнені системи, з якими працює Мінсоціполітики, в одну і сформувати єдині правила обмінів між ними, що зробить надання соцпослуг прозорим, зручним та ефективнішим.
На цьому під час пресконференції в Укрінформі «Як закон про ЄІССС допоможе побудувати сучасну та ефективну систему соціальної підтримки» наголосила міністерка соціальної політики Оксана Жолнович.
«Ухвалення закону про єдину цифрову систему дозволить зробити всі соціальні послуги, по які звертаються громадяни, абсолютно прозорими, швидкими, ефективними та зручними. Можна буде або через «Дію», або через портал Пенсійного фонду, або через ЦНАП, або через соціальний портал громадянина, який ми невдовзі запустимо, подати звернення і отримати відповідну допомогу», - зазначила Жолнович.
Вона підкреслила, що закон про ЄІССС дозволить об'єднати всі розрізнені системи, з якими працює Мінсоцполітики, в єдину, сформувати єдині правила обмінів даними, єдині правила захисту інформації.
За словами заступника міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтина Кошеленка, сьогодні, щоб отримати всю необхідну інформацію для ухвалення рішень про надання соціальних послуг та допомог, міністерство вже обмінюється даними майже з 70 державними установами. Завдяки чому стало можливо запровадити такі цифрові інструменти, як, наприклад, автоматичне призначення субсидій, реєстрація у «Дії» внутрішньо переміщених осіб або запис на первинні консультації кандидатів в усиновлювачі тощо.
«Закон про ЄІССС закріплює можливість розвитку інформаційних обмінів. Він дасть нам можливість зробити ці позитивні цифрові зміни вже невідворотними і впровадити їх у масштабі країни у повному обсязі», - додав Кошеленко.
Окрім того, що цифровізація сприяє спрощенню соціальної підтримки громадян у країні, вона дозволяє заощадити бюджетні кошти та вивільнити людей для того, щоб вони від паперової роботи перейшли до виконання інших функцій.
Так, за словами Жолнович, тільки адмініструванням субсидій у системі соцзахзисту займалося близько 2,5 тисячі працівників. Після передачі цієї функції Пенсійному фонду, який повністю автоматизував цю послугу і зробив її автоматичною для громадян, вивільнені співробітники отримали змогу працювати напряму з людьми, а не збирати паперові довідки.
«Якщо говорити про фінансовий еквівалент, то, наприклад, об'єднання Фонду соціального страхування та Пенсійного фонду, крім покращення ситуації з виплатами по лікарняних, дало економії бюджету в 2 мільярди гривень на рік. І це тільки перші пораховані, видимі результати від запровадження цифрових інструментів», - сказала міністерка.
Також ЄІССС дасть змогу на центральному рівні посилити контроль за спрямуванням та витрачанням коштів у соціальній сфері.
Як повідомлялося, Кабінет Міністрів увів державні реєстри отримувачів житлових субсидій та осіб, які мають право на пільги, до Єдиного соціального реєстру.