Вийшла монографія про боротьбу з російською пропагандою в умовах війни
У Києві презентували монографію «Стратегічні комунікації в умовах війни: погляд від волонтера до науковця», яка узагальнює досвід боротьби з російською пропагандою.
Презентацію в Укрінформі організувала Національна академія Служби безпеки України за участю авторів та упорядників монографії.
Читачам пропонується ґрунтовне дослідження формування та розвитку стратегічних комунікацій у період повномасштабної війни.
Представляючи монографію, генеральний директор «Укрінформу» Сергій Череватий зазначив, що авторами видання є фахівці у галузі стратегічних комунікацій, які відіграли значну роль з інформаційного супроводу Сил оборони під час повномасштабного вторгнення.
«Цей колектив пройшов випробування роками і незмінно та якісно готував фахівців у галузі стратегічних комунікацій на базі Академії СБУ, де було започатковано відповідні курси, а з початком повномасштабного вторгнення виконав значну роль з інформаційного супроводу Сил оборони. Це залишило свій слід у вигляді багатьох наукових праць, які представлено у цьому виданні», - сказав Череватий.
Експерти узагальнили досвід України у протидії гібридній агресії РФ 2022-2024 років, поділились успішними кейсами реагування на інформаційні атаки ворога та надали практичні рекомендації для фахівців державних і безпекових інституцій.
Ректор Академії СБУ Андрій Черняк зауважив, що це вже третя монографія зі стратегічних комунікацій і перша під час повномасштабної війни, яка дає розуміння про виклики, які постали перед українцями.
«Це є трирічна праця наших колег і однодумців саме під час повномасштабної військової агресії. Це про війну, інформаційні наративи, об’єднання зусиль, віру в нашу перемогу і правильний вибір між світлом і темрявою, між демократичним суспільством і диктатурою та про розуміння викликів, які стоять перед нами», - сказав Черняк.
Книгу розраховано на широке коло читачів – від науковців і експертів до громадських діячів, журналістів та всіх, кого цікавлять питання інформаційної безпеки і стратегічних комунікацій у воєнний час.
Керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки при Міністерстві культури та стратегічних комунікацій України Ігор Соловей сподівається, що узагальнений у монографії досвід боротьби з російською пропагандою допоможе перешкодити її поширенню на інші країни.
«Ми є горді за той обсяг роботи, яку провели в цей дуже непростий час. Ми беремо на себе зобов’язання поширювати ці знання серед колег і партнерів, як українських, так і за кордоном. Цей досвід є важливий, щоб перешкодити поширенню «російської зарази» на інші країни», - наголосив Соловей.
Ідею виходу українського Страткому з його напрацюваннями на міжнародний рівень підтримує офіцер з особливих доручень апарату голови СБУ Юлія Лапутіна.
«Ми маємо експортувати досвід Страткому, щоб західні суспільства усвідомлювали, де є ці загрози, та вийти на новий рівень формування активної й переможної стратегічної культури та нових технологій впливу на цільові аудиторії, які ухвалюють рішення в світі», - вважає Лапутіна.
Тим часом начальник головного управління комунікацій ЗСУ Богдан Сеник вважає цінною монографію насамперед для українців та їхнього розуміння інформаційного фронту.
«Це акумульований досвід для різних цільових аудиторій - як української, так і міжнародної. Але для українців – це допомога в консолідації навколо Сил оборони для досягнення нашої довгоочікуваної й багатостраждальної перемоги», - наголосив Сеник.
Над монографією «Стратегічні комунікації в умовах війни: погляд від волонтера до науковця» працював колектив Національної академії СБУ разом з українськими спеціалістами у галузі стратегічних комунікацій, представниками безпекових та державних інституцій, а також волонтерами, журналістами й міжнародними експертами.