У Нацраді виступають за напрацювання правил використання штучного інтелекту в медіа

Штучний інтелект має стати предметом співрегулювання, аби переваги ШІ були більшими за ризики, які можуть виникнути під час його використання.

Таку думку висловила відповідальна секретарка, членкиня Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Олена Ніцко під час пресконференції в Укрінформі.

«Ми сподіваємось, що штучний інтелект стане предметом співрегулювання. Тож медіарегулятор і медіа зможуть напрацювати кодекс, який буде стосуватися використання ШІ в медіа. Нам важливо, аби переваги, які дає штучний інтелект, були більшими і якіснішими за ризики, які можуть виникнути під час використання», - сказала вона.

Ніцко зауважила, що сама собою технологія є нейтральною, однак мета її застосування може бути різною. За її словами, особливі виклики постають у період виборів.

«Штучний інтелект можуть використовувати зловмисники з метою дезінформації, створення неправдивих роликів. Наші колеги і суспільства Грузії, Молдови під час останніх виборів вже зіштовхнулися з прикладами впливів, коли були створені за допомогою штучного інтелекту діпфейки, були втручання у виборчі процеси, і про це треба пам'ятати», - зазначила вона.

Фахівчиня також наголосила, що для України імплементація закону про штучний інтелект важлива в контексті євроінтеграції.

Читайте також: Створення штучного інтелекту українською мовою впишуть у Стратегію розвитку культури

Зі свого боку заступниця директора з правових питань Publicis Groupe Ukraine, секретарка Громадської ради при Національній раді, членкиня Експертно-консультаційного комітету з питань розвитку сфери ШІ в Україні при Мінцифрі Олена Андрієнко розповіла про застосування ШІ у рекламі.

«Наша група (Publicis Groupe Ukraine - ред.) проводила окреме дослідження. Ми дивилися на те, наскільки аудиторія знайома з ШІ і як ставиться до використання штучного інтелекту в рекламі. Треба сказати, що серед загальної опитаної аудиторії третина позитивно ставиться до використання ШІ у цій галузі. Зрозуміло, що залежно від віку така оцінка відрізняється. Наприклад, у групі молоді 16-24 роки позитивно ставиться до використання ШІ в рекламі майже половина — 46%, що є дуже великим відсотком», - сказала вона.

Також, згідно з попередніми даними Publicis Groupe Ukraine, 75% українців знають про ШІ, 22% українців використовують ШІ час від часу: 39% це — молодь 16-24 років. Лише 6% українців активно використовують штучний інтелект, 32% опитаних підтримують впровадження ШІ брендами.

Окрім цього, Андрієнко акцентувала на ризиках, які можуть бути в рекламі. Йдеться, зокрема, про неправдивість й антимонопольні порушення, втрату довіри з боку споживача, питання відповідальності, порушення приватності та конфіденційності, імовірність дискримінації.

Читайте також: В Україні запускають програму Sandbox для стартапів зі штучного інтелекту та блокчейну

«Звертаю увагу, що в Законі «Про рекламу» є дві статті, які забороняють використовувати персональні дані дітей для поведінкового маркетингу і профілювання. Уже зараз, використовуючи ті чи інші системи штучного інтелекту при поширенні реклами, ми повинні розуміти, що ми не можемо обробляти дані дітей, а діти - це, відповідно до конвенції про права людини, всі люди, які не досягли 18 років», - зауважила вона.

Як повідомляв Укрінформ, Міністерство економіки України, Мінцифри та Google Україна запустили платформу із безплатними ресурсами для вивчення штучного інтелекту.

Фото: Сanva