Формула-1: Що потрібно знати про новий сезон
Хто кине виклик Гемілтону та «Мерседесу»?
Сьогодні в Мельбурні стартував перший етап нового сезону Формули-1. Укрінформ розбирає головні події, що сталися у Ф-1 у міжсезоння, та прогнозує учасників та хід боротьби за титул.
Календар
Сезон-2018 складатиметься з 21-го етапу. У порівнянні з минулим роком немає Гран-прі Малайзії, натомість у Ф-1 повернулися Гран-прі Німеччини на знаменитому Гоккенгаймринзі та Гран-прі Франції. Останній факт – це велика подія для Королівських гонок, адже востаннє Ф-1 проводила етап у Франції в 2008 році, а на автодромі «Поль Рікар» пілоти Ф-1 не змагалися взагалі з 1990 року.
Сам чемпіонат триватиме рівно 8 місяців і завершиться 25 листопада в Абу-Дабі. Влітку організатори влаштували щось на зразок футбольних «боксінг-дей», коли команди змагатимуться нон-стоп три тижні поспіль. 24 червня, 1 липня і 8 липня відбудуться етапи у Франції, Австрії та Великобританії.
Команди, мотори та новачки
В цьому чемпіонаті братимуть участь десять команд. Головні претенденти на Кубок конструкторів ті ж, що і минулого року – «Мерседес», «Феррарі» та «Ред Булл». Найпопулярніші мотори – «Мерседес», «Феррарі» та «Рено», які забезпечуватимуть двигунами одразу по три команди. Єдиний неєвропейський двигун матиме «Торо Россо», який почав співпрацю з «Хондою».
Також відзначимо повернення у Ф-1 легендарної «Альфа Ромео». Щоправда італійці будуть лише технологічним партнером команди «Заубер». Щодо пілотів, то тут зміни мінімальні. Стайня «Вільямс» на місце знаменитого Феліпе Масси, який завершив кар’єру, запросила росіянина Сергія Сироткіна. А «Заубер» поповнив 20-річний монегаск Шарль Леклер, якому пророкують велике майбутнє в автоспорті.
Нові правила та технічні нововведення
Головна зміна в правила – обмеження кількості двигунів, які можуть використати пілоти протягом сезону. Тепер на 21 етап у них лише три мотори і це може ускладнити декому життя. В минулому сезоні багатьом не вистачило на рік і чотирьох двигунів, тому техніки взимку багато працювали над надійністю. Не виключено, що в ліміт можуть не вкластися навіть лідери чемпіонату, а це значить, що долю титулу може вирішити банальний штраф. Зрозуміло, що команди і пілоти вже висловили своє незадоволення подібним обмеженням.
Щодо інших нововведень, то відтепер боліди матимуть систему захисту голови пілота під назвою Halo. Або як його ще обізвали «німб безпеки». З ним машини мають зайві 80 кг і незвичний вигляд, до якого, втім, ми швидко звикнемо. Гонщики розуміють, що це зроблено з метою їхньої ж безпеки, тому не критикують Halo.
З’явилися і нові різновиди гуми для коліс. В цьому сезоні до вже звичних п’яти видів гуми додались ще дві – суперхард (найтвердіші) і гіперсофт (найм’якші). Це урізноманітнить вибір і тактику команд під час кваліфікації та гонок. Скажімо, гіперсофт – це ідеальний варіант для швидких кіл в кваліфікації і багато пілотів вже оцінили їх.
Також нагадаємо, що з цього року у Ф-1 нові логотипи та графіка. Гонки розпочинатимуться не рівно, скажімо о 14:00, а о 14:10. Ну, і грід-герлз на стартових решітках тепер замінять діти.
Фаворити
На думку експертів та букмекерів – головний претендент на перемогу в сезоні-2018 британець Льюїс Гемілтон з «Мерседесу». Ставка, що він візьме свій п’ятий титул в кар’єрі, цілком красномовна – 1.8. Четвірка його основних конкурентів має наступний вигляд: Себастьян Феттель («Феррарі») – 4.5, Макс Ферстаппен (Ред Булл») – 7.0, Валттері Боттас («Мерседес») – 11.0, Даніель Ріккардо («Ред Булл») – 13.0.
Прогнозуючи сезон, то стосовно боротьби за титул, потрібно так ставити питання – хто здатен завадити Гемілтону виграти чемпіонат? Так, Феттель залишається пілотом світового рівня, але все залежатиме від конкурентоспроможності його боліду. Як засвідчили тести в Барселоні, нова «Феррарі» швидшою не стала, але протягом чемпіонату усе може змінитися.
Усім хочеться аби в чемпіонські перегони серйозно включився хтось з «Ред Буллу». Той таки Ферстаппен вже готовий сперечатися за титул. Втім, як і у «Феррарі» тут багато залежатиме від надійності нового боліду «Ред Булла». На жаль, ніхто не вірить, що Боттас зможе нав’язати боротьбу своєму напарнику по команді. Другий пілот «Мереседесу» ще занадто нестабільний для великих перемог.
І наостанок, нагадаємо найприємнішу новину для усіх вітчизняних фанатів Формули-1. Минуло шість років як Королівські гонки повертаються на український телеканал. В цьому сезоні Ф-1 транслюватиме «Перший Автомобільний», тож не втрачаймо нагоди наживо слідкувати за усіма перипетіями чемпіонату-2018.
Святослав Василик, Київ