Росіяни досі не знайшли заміну українським деталям до ракет - Горбулін

Росії досі не вдалося налагодити виробництво як мінімум 185 унікальних деталей і компонентів, поставки яких Україна припинила після розриву співпраці у військово-технічній сфері.

Про це пише радник Президента, директор Національного інституту стратегічних досліджень академік НАНУ Володимир Горбулін у статті для тижневика «Дзеркало тижня. Україна».

"Українські санкції у частині розриву співробітництва у сфері ВПК так само важко даються Росії. За даними SIPRI, Росії досі так і не вдалося налагодити в себе виробництво як мінімум 185 унікальних деталей і компонентів, які вироблялися українськими підприємствами. Як каже експерт Шведського оборонного дослідного агентства (FOI) Томас Малмлоф, "за найобережнішими оцінками, майже 30% компонентів, що поставляються українським ВПК, є унікальними, і поки що Росія не змогла знайти їм заміни", - зазначив Горбулін

Як колишній співробітник конструкторського бюро "Південне" (1962-1977), Горбулін пояснив, що абстрактні 30% насправді є цілком конкретним 51 відсотком усіх російських міжконтинентальних балістичних ракет, що несуть 82 відсотки всіх ядерних боєголовок, які перебувають на озброєнні ЗС РФ. 

Читайте також: Горбулін сказав, навіщо Кремлю ще може знадобитися ідея "Малоросії"

"Південмаш", харківський "Хартрон", "Космотранс", київські "Арсенал" і "Артем", запорізький "Мотор Січ" - це системи пошуку й наведення російських ракет класу "повітря-повітря", комплекси наведення для бомбометання МіГ і Су, майже вся гідравліка російських ВПС, двигуни для всіх російських бойових вертольотів і багато чого іншого", - констатував академік.

У цьому контексті він зауважив, що скандал з турбінами Simens показав реальний рівень технологічного розвитку Росії: навіть турбіни, які виробляють і деякі заводи на території Росії, доводиться ввозити з-за кордону за “сірими” схемами. 

Горбулін зауважив, що Росії вже зараз доводиться згадувати досвід обходу економічних санкцій періоду “холодної війни”. 

"Щоправда, нинішня ситуація дуже відрізняється від того, що було 40-50 років тому: ступінь технічної контрольованості й прозорості процесів, інформатизація майже всіх процесів переміщення сьогодні робить реалізацію подібних "перевірених" схем украй складною", - підкреслив директор НІСД.