Facebook готується "косити" гроші на WhatsApp
Найбільша у світі соціальна мережа, яка раніше ніяк не монетизовувала WhatsApp, збирається почати заробляти на ньому гроші.
Про це пише InternetUA.
Простим користувачам турбуватися поки що нема про що — до покупки Facebook вимагала щорічної "абонентської плати" в один долар програма в осяжному майбутньому залишиться безкоштовною, пряму рекламу в ній Facebook теж не продає. Як своїх клієнтів, що платять за доступ до користувачів WhatsApp, соцмережа Марка Цукерберга бачить бізнес — від великих банків до авіакомпаній і від автодилерів до місцевих кав'ярень.
Про плани почати заробляти на бізнесах самого різного масштабу розповів в інтерв'ю The Wall Street Journal головний операційний директор WhatsApp Метт Йдемо. За його словами, команда месенджера бачить своїм завданням створення платформи для спілкування компаній та їх клієнтів. Коли ця платформа достатньо розвинеться, за її використання з компаній почнуть брати гроші. Однак поки, каже Йдемо, деталі монетизації не опрацьовані.
Один інструмент для взаємодії клієнта і бізнесу — безкоштовний додаток WhatsApp Business. Він призначений для отримання невеликими компаніями — ресторанами, не-мережевими готелями і т. п. — повідомлень від клієнтів та передавання їм інформації, наприклад, про новинки або акції. Більш великі компанії отримають інший інструмент, який дозволить їм підключатися до програмної платформи WhatsApp безпосередньо. Одночасно месенджер виконує оновлення, яке дозволить верифікувати профілі бізнесів і відрізняти їх від профілів рядових користувачів.
Просто так зв'язатися з клієнтом і почати "спамити" його спеціальними пропозиціями у бізнесу не вийде — для початку спілкування необхідний запит з боку користувача.
Заробіток на бізнесі не означає, що Facebook виключає для себе показ користувачам звичайної реклами. У програмі для обміну повідомленнями Facebook Messenger, вбудовані між чатами рекламні оголошення вже з'явилися. Аналогічним чином монетизують і Instagram, так що поява в WhatsApp реклами в майбутньому теж цілком ймовірно. Однак Йдемо підкреслює, що поки команда месенджера сфокусована саме на підключенні до платформи бізнес-користувачів.