Армія отримає нові багатоцільові позашляховики "Богдан"
Перша партія багатоцільових позашляховиків "Богдан 2351" вже незабаром надійде для експлуатації Збройними силами України у зоні бойових дій на Сході країни.
Про це у коментарі журналістам розповів комерційний директор автоскладального заводу №2 корпорації "Богдан" Ігор Осадчий, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Автомобіль призначений для перевезення особового складу, перевезення командира, який паралельно може перевезти із собою невеликий вантаж, паливо або боєкомплекти, багажник цього автомобіля дозволяє перевозити ящики з патронами без проблем. Вантажопідйомність автомобіля 1 тонна, ми рекомендуємо навантажувати вантажний відсік до 700 кг", - зазначив Осадчий.
За його словами, автомобіль вже пройшов визначальні відомчі випробування та допущений до експлуатації в ЗСУ.
Технічний директор підприємства Владислав Іллєнко повідомив, що позашляховик "Богдан 2351" виконаний на базі шасі повнопривідного автомобіля Great Wall Wingle 5 doublecab, який тестово експлутувався ЗСУ з 2013 по 2015 рік.
"Основні доопрацювання, що були виконані в базовому шасі автомобіля: фарбування в захисний колір..., шини призначені для експлуатації у позашляхових умовах, застосовані підсилені підвіски, підсилені амортизатори..., також він дообладнаний спеціальною клавішею, що вимикає всі електроприбори і дозволяє працювати в режимі світломаскування... Забезпечена можливість буксування, можна буксувати за собою вантаж до 1,5 тонни, якщо обладнаний додатковими гальмами - то до 3 тонн, також підсилений задній бампер", - розповів Іллєнко.
Автомобіль обладнаний системою кондиціонування, а максимальний кут підйому сягає 30 градусів.
Загалом перша партія складає понад 10 автомобілів та вже сьогодні почнеться їх постачання до ЗСУ.
Коментуючи вартість позашляховика, керівники підприємства зазначили, що для ЗСУ він коштує стільки ж, скільки в базовому варіанті коштує для цивільного населення та позиціонується як автомобіль-аналог цивільного Mitsubishi L200.
"Це конкурент сучасних автомобілів Mitsubishi, сучасних автомобілів УАЗ. Аналогічні автомобілі стоять на озброєнні багатьох армій", - кажуть в "Богдані".
Комерційний директор наголосив, що позашляховик проходить п'ятиступеневий контроль якості. "Це, насамперед, кількаразовий контроль, реалізований на самому виробництві, це військове представництво, це випробування, це робота з експлуатантами", - сказав Осадчий.
Він також зазначив, що рівень локалізації виробництва "Богдан 2351" сягає 50% завдяки доопрацюванню базового автомобіля.
"Базовий автомобіль надходить зібраний, але для того, щоб ми отримали автомобіль такого класу, є дуже великий ступінь переробки. Якщо ми говоримо про комплектуючі, на жаль, тут відносно невелика частка українського. Це, насамперед, пов'язано з тим, що в Україні не так багато комплектуючих виробляється. Якщо брати ступінь локалізації, він достатній для того, щоб казати впевнено, що це український автомобіль. Основне - це зміна взагалі конструкції автомобіля як така. Проведена робота за ступенем локалізації дає можливість визначати цей автомобіль як автомобіль українського виробництва", - наголосив він.
"Богдан 2351" - уніфікований багатоцільовий позашляховик, призначений для перевезення особового складу ЗСУ, транспортування невеликих вантажів усіма видами доріг і місцевості, проведення спеціальних операцій, таких як патрулювання, супровід транспортних засобів при виконанні спеціальних завдань.
Фото: Павло Багмут