Google оголосив про нові правила розміщення політичної реклами

Інтернет-гігант Google, для більшої прозорості, має намір ввести авторизацію клієнтів при розміщенні політичної реклами замовниками в США.

Згідно з нововведенням, оприлюдненим у п'ятницю, 4 травня, при подачі передвиборних оголошень на американській території замовник повинен надати документ, який свідчить, що у нього є законне право на проживання в США. Оголошення також має містити інформацію, хто його оплатив, заявив Кент Уокер, віце-президент Google з юридичних питань, повідомляє DW.

Таким чином, у корпорації сподіваються, буде виключена можливість маніпуляцій та поширення помилкових (фейкових) новин.

Крім цього, Google має намір вже в 2018 році повідомляти, хто і за яку вартість на їхніх платформах купує оголошення.

Аналогічні заходи вживає і соціальна мережа Facebook. З 2017 року соцмережа дозволяє публікувати політичну рекламу тільки авторизованим клієнтам.

Раніше повідомлялося, що фахівці Facebook виявили близько 3 тисяч рекламних оголошень, які росіяни розмістили в цій соцмережі і в Instagram до і після президентських виборів у США 2016 року. Цю рекламу могли побачити близько 150 млн користувачів. Російські громадяни, які фігурують у розслідуванні американського Мін'юсту, також створювали у соцмережі фіктивні сторінки, які використовували для впливу на громадську думку в країні, говориться в опублікованому відомством обвинувальному акті.

Читайте також: Цукерберг дозволить "чистити історію" в Facebook

Подібні випадки зафіксували й інші компані. Зокрема, Google виявив 18 каналів на відеохостингу Youtube, імовірно підтримуваних росіянами. На цих каналах було розміщено 1108 відеозаписів сумарною тривалістю 43 години. Ці канали були також заморожені. Ряд облікових записів заморозив і сервіс мікроблогів Twitter.

У листопаді 2017 року представники інтернет-компаній відповідали на запитання підкомітету по злочинності і тероризму американського Сенату. Головна претензія до інтернет-компаній полягала в тому, що вони не простежили за тим, що оплата за політичні оголошення проходила в іноземній валюті. На слуханнях йшлося і про те, що рекламу в США купують не тільки представники Росії.