Хто купив перший квиток на Місяць, або Як мільярди роблять людину кращою

Аналітика

Укрінформ з’ясував, хто він, цей щасливчик, чим займається, навіщо зібрався у космічну подорож та коли, як і на чому туди полетить

Ілон Маск більше року тримав інтригу і лише зараз назвав ім'я першого космічного туриста, який полетить до Місяця. Ним стане японський мільярдер Юсаку Маедзава. Якщо амбіційні плани SpaceX увінчаються успіхом, то це стане насправді історичною подією, яка не просто відновить польоти до супутника Землі, а й покладе старт новому туризму - місячному. Для початку трохи подробиць: хто цей чоловік, навіщо він зібрався у космічну подорож, а також, що відомо про космічне судно, на якому він дістанеться Місяця та як, ймовірно, готуватиметься до космічного польоту?

Підприємець та колекціонер творів мистецтва: що відомо про 42-річного японського космотуриста

У бізнесі Юсаку Маедзава стартував у 1998 році: чоловік розсилав поштою диски із записами виступів своїх улюблених музичних груп. Невдовзі Юсаку відкрив для себе можливості інтернету, і справи пішла в гору ще швидше. Того ж року він заснував компанію Start Today, яка за два роки вийшла в онлайн і почала продавати одяг. 2004 року Маедзава запустив Інтернет-магазин одягу Zozotown - тепер найбільший в Японії. Станом на 18 серпня 2018 року, за оцінками Forbes, підприємець має 2,9 мільярда доларів США і є вісімнадцятою найбагатшою людиною Японії. Нещодавно Маедзава представив бренд одягу на замовлення ZOZO та систему вимірювання ZOZOSUIT (дозволяє здійснити 3D-вимірювання тіла вдома) у 72 країнах. До речі, у 2017 році японці зробили в ZOZO покупок на приблизно 76 мільярдів доларів.

Безіменна картина американського графіті-художника Жана-Мішеля Баскія, яку Юсаку Маедзава придбав на аукціоні за 110,5 млн доларів

Проте Маедзава не тільки власник шалених статків на банківському рахунку, а ще й той знавець і шанувальник мистецтва. Він заснував у 2012-му Токійський фонд сучасного мистецтва з метою підтримати молодих художників. У травні 2016 року Маедзава привернув увагу ЗМІ рекордною купівельною ціною на аукціоні - за 57,3 млн доларів він придбав роботу американського художника Жана-Мішеля Баскії. За два дні під час цього аукціону японський бізнесмен загалом витратив 98 млн доларів. За рік він знову побив рекорд, придбавши картину того самого художника за 110,5 млн доларів. Але цього Маедзаві здалося недостатньо, тож він побудував для полотна невеликий будиночок ще за 5 мільйонів, 800 тисяч з яких пішло на охоронну сигналізацію.

Мета польоту: пов'язати першу турпоїздку в космос з мистецтвом

Подорож має відбутися не раніше 2023 року, і триватиме майже шість днів. “Я хотів би запросити від шести до восьми художників з усього світу приєднатись до мене в польоті до Місяця. І щоб після повернення на Землю вони створили щось грандіозне, таке, що надихатиме нас усіх”, – сказав Маедзава.

Хто саме полетить з ним, мільярдер ще не вирішив. Утім, на офіційному сайті експедиції йдеться, що серед них повинні бути і художник, і музикант, і кінорежисер, і навіть фешн-дизайнер.

“Якби Пабло Пікассо побачив Місяць зблизька, які б картини він намалював? Якби Джон Леннон або Майкл Джексон побачили Землю з космосу, які б пісні вони написали? А як щодо Коко Шанель? Яким був би світ сьогодні, якби всі вони побували в космосі?” – фантазує японський мільярдер.

Власник компанії SpaceX Ілон Маск та японський мільярдер Юсаку Маедзава

Ілон Маск, щоправда, попереджає, що космічна експедиція не стане для космотуристів «прогулянкою в парку» і що на всіх, хто перебуватиме на борту, чекає серйозна підготовка.

“Він (Маедзава) - відважна людина. Але. Це небезпечно. Це не гра. Політ вимагатиме серйозних тренувань. Є шанс, що щось може піти не так, хоча ми будемо його мінімізувати”, - заявив Маск.

Поки що невідомо, скільки Маедзава заплатить за туристичну “поїздку” на Місяць, але Маск сказав, що це коштуватиме “дуже дорого”.

“Йому це обійдеться в кругленьку суму”, - так і сказав власник компанії SpaceX.

На чому і як летітиме?

BFR (її художнє зображення розшифровується, як Big Falcon Rocket (Велика ракета Фалькон), також відома, як Big Fucking Rocket (Достобіса велика ракета) – двоступеневий гібрид ракети-носія і космічного корабля зі стартовою масою 4,4 тисячі тонн і вантажопідйомністю 150 тонн. Довжина – 106 метрів. Виробник - американська компанія SpaceX. Завдання – транспортування людей на Марс і Місяць, доставка великих супутників на орбіту, їх повернення з орбіти, будівництво і обслуговування космічних станцій. Використання – багаторазове.

Перший ступінь BFR – це розгінний модуль, другий – космічний корабель (Big Falcon Spaceship) з місцем для вантажів або пасажирів. Туди, повідомляють в компанії Ілона Маска, можна буде помістити 40 кают, в яких помістяться до 100 осіб.

Як летітимуть?

За попередньою інформацією, ракета злетить з Космічного центру ім. Кеннеді біля мису Канаверал у Флориді. Точніше, вирушить у космос з майданчика 39A, який використовувався ще в програмі “Аполлон” в рамках місій на Місяць наприкінці 60-х - початку 70-х років.

Так виглядатиме маршрут Земля-Місяць-Земля

Маршрут, довжина якого складе 500-600 тисяч кілометрів, такий: виліт – обертання навколо Землі – політ в напрямку Місяця – обертання навколо Місяця – повернення на Землю.

Хоч ви і не професійні астронавти, а туристи – підготовку до польоту пройдете як належно

Ще у 2002 році держави-учасники програми Міжнародної космічної станції (МКС) узгодили документ, який встановлює загальні критерії відбору космонавтів і відвідувачів (туристів) МКС. Документ носить назву “Принципи, що стосуються процесів і критеріїв відбору, призначення, підготовки і сертифікації членів основних екіпажів МКС і експедицій відвідування”. Згідно з цим документом, поняття “космічний турист” є складовою частиною поняття “учасник космічного польоту”, таким чином, космічними туристами є приватні особи, які здійснили (або готуються здійснити) космічний політ, сплативши його вартість на комерційній основі. Але для польоту в космос лише придбати квиток недостатньо. Необхідно ще пройти дуже ретельний відбір. В першу чергу перевірку проходять біографічні дані космотуристів, і оцінюється їх поведінка, як у минулому, так і в сьогоденні.

До польоту можуть не допустити, якщо: вчинив злочин, схильний до пияцтва, вживає наркотики або інші речовини, дав завідомо неправдиві показання в ході перевірки і таке інше. Після цього майбутні учасники космічного польоту обов'язково перевіряються на загальну придатність, стан здоров'я, психологічну стійкість, володіння англійською мовою, здатність дотримуватися кодексу поведінки членів екіпажу тощо. Вікове обмеження: не менше 18 років.

Як це відбувається?

Найперше – спеціалісти вивчають медичну карту кандидата. Далі проводять всебічний медогляд. Після амбулаторних досліджень починаються функціональні навантажувальні тести з фізичним навантаженням на велоергометрі, вестибулярні тести тощо. Усі покази фіксуються і записуються. Якщо кандидат пройшов ці дослідження успішно, то він допускається до стендових тестів – обертання на центрифузі, тестів у барокамері. Максимальне перевантаження на центрифузі становить 8g (прискорення вільного падіння). Тобто, вага людини може збільшитися в 8 разів. Однак це не так страшно, як здається, адже на тих же американських гірках людина відчуває перевантаження у 4-6 g. Проблема ж полягає в тому, що ці навантаження при зльоті корабля тривають довше. І при виході з атмосфери планети можуть досягати неймовірних 25 g. Тому це тренування є одним із найважливіших.

Ще одним складним випробування стане вже згадана барокамера, в якій перевіряють готовність до перепадів тиску та кисневого голодування. Вона дозволить змоделювати умови, які відповідають перебуванню на висоті у 5 кілометрів. Кажуть, що саме за таких обставинах в людини можна виявити всі приховані патології.

Якщо після всіх досліджень буде прийнято рішення, що такий член екіпажу ніяк не вплине на безпеку всіх інших, то його допускають до польоту. Але тоді йому ще доведеться пройти спеціальний курс, щоб не створювати проблем екіпажу та мати можливість впоратися з мінімальними завданнями в умовах життя в космосі.

Мирослав Ліскович, за інформацією ЗМІ