5 фактів про нові радари на українських дорогах
Що потрібно знати усім водіям про TruCAM
З 8 жовтня порушення водіїв на дорогах почали фіксувати на радари TruCAM – лазерні прилади для вимірювання швидкості руху автомобіля із веденням відеофіксації. Департамент патрульної поліції провів окремий брифінг, присвячений запуску в роботу на українських дорогах 25-ти таких приладів. Укрінформ підсумував інформацію від правоохоронців та виокремив 5 найбільш актуальних фактів.
1. ДО 15 ЖОВТНЯ ПРИЛАДИ ПРАЦЮВАТИМУТЬ У ПІЛОТНОМУ РЕЖИМІ
З 8 по 15 жовтня 2018 року водіїв не штрафуватимуть за порушення, зафіксовані працівниками патрульної поліції на радари TruCAM.
Правоохоронці в цей "тестовий" період зупинятимуть водіїв за порушення дозволеної швидкості та оголошуватимуть порушникам попередження.
Однак вже з 15 жовтня діятимуть актуальні штрафи за порушення швидкісного режиму – за перевищення дозволеної швидкості порушник заплатить 255 грн (за перевищення від 20 до 50 км/год) або 510 грн (за перевищення на понад 50 км/год).
2. ПОРУШЕННЯ ФІКСУВАТИМУТЬ НА ВІДСТАНІ ПОНАД 1 КМ
Максимальна робоча дистанція для приладу TruCAM – 1200 метрів. Це означає, що навіть, якщо водій вирішить пригальмувати перед автомобілем патрульної поліції – порушення швидкісного режиму все одно буде зафіксовано.
Пристрій має знаходитися на тринозі поряд зі службовим транспортом, однак не в салоні автомобіля правоохоронців. При цьому автомобіль поліцейських має стояти з увімкненими проблисковими маячками.
Також TruCAM можна використовувати у ручному режимі – й патрульний може самостійно визначати, швидкість якого саме автомобіля потрібно виміряти.
Крім того, правоохоронці зобов'язані розмістити попереджувальний знак ведення фото- та відеофіксації порушень правил дорожнього руху.
3. Є ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК МІСЦЬ, ДЕ БУДУТЬ ВСТАНОВЛЕНІ НОВІ ПРИСТРОЇ
Поліція оприлюднила у соцмережах повний список місць, де поліцейські застосовуватимуть нові прилади TruCAM.
Наразі таких камер усього 25 на всю Україну, у Києві фіксація швидкості працюватиме на проспекті Бажана й проспекті Перемоги.
Як зазначили у поліції, TruCam будуть використовуватись у місцях підвищеної аварійності та на аварійно-небезпечних ділянках доріг міжнародного значення.
При цьому, відповідно до чинних Правил дорожнього руху України, небезпечною ділянкою дороги вважається така, якість якої не відповідає вимогам будівельних норм, або це є місцем концентрації дорожньо-транспортних пригод із постраждалими і загиблими.
4. ПРИЛАД ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ШВИДКОСТІ МАЄ БУТИ СЕРТИФІКОВАНИМ
Водій має право запитати у патрульного поліцейського – чи є технічно справним радар, за допомогою якого правоохоронці зафіксували порушення швидкості. У поліції наголосили, що такий пристрій має супроводжуватись свідоцтвом про проходження повірки.
5. TRUCAM МАЄ СПЕЦІАЛЬНУ СИСТЕМУ ШИФРУВАННЯ ДАНИХ
У приладі є запобіжники проти можливих зловживань. Так, радар містить спеціальну систему шифрування даних, завдяки якій інспектор не зможе втрутитись у систему і не матиме можливості видалити будь-які фрагменти із записаного відео.
Також такий прилад має лічильник зафіксованих правопорушень. Представники поліції в свою чергу запевняють, що їхні відділи моніторингу будуть контролювати відповідність між зафіксованими правопорушеннями та притягненням до відповідальності.
Втім, кореспондент Укрінформу не зміг отримати достовірну відповідь у Департаменті патрульної поліції на запитання: як же поводитиме себе прилад за умови низької температури?
Так, наприклад, серед характеристик моделі TruCAM II компанії Laser Technology виробник зазначив, що діапазон робочих температур становить від -10° до +60° за Цельсієм. А отже, існує така ймовірність, що за низької температури прилад може надавати некоректні заміри швидкості руху автомобіля.
При цьому, в режимі "поганих погодних умов" максимальна дистанція приладу становить 61 метр, і тому наразі не зрозуміло – як прилад фіксуватиме потенційних порушників у сніжну та дощову погоду.
Лишається також відкритим і питання коректного встановлення попереджувальних знаків про ведення контролю порушень за допомогою технічних засобів (враховуючи заявлену максимальну робочу дистанцію TruCam у понад 1 км).
А поки що у поліції готуються до "тестового тижня" і заявляють, що мета застосування TruCam є превентивною, бо головне – не покарати порушників, а "заохотити і спонукати водіїв знизити швидкість" на потенційно небезпечних ділянках дороги.
Олександра Жаркова. Київ