Одесу зі Львовом з'єднає нічний експрес
ПАТ "Укрзалізниця" до кінця року планує запустити новий нічний експрес "Одеса-Львів" і сформує його з новозбудованих вагонів.
Про це повідомили Укрінформу в прес-службі "Укрзалізниці", зазначивши, що днями залізниця прийняла в експлуатацію шість нових купейних вагонів виробництва ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод".
"Ці вагони збудовані цього року. Вони вдосконаленої конструкції, адже в технічному завданні на виготовлення рухомого складу ми враховуємо побажання пасажирів. З таких нових вагонів сформуємо новий поїзд - нічний експрес "Одеса - Львів". Це популярний туристичний напрямок, на який зростає попит. Тому ми вирішили до цілорічних щоденних трьох пар поїздів у цьому напрямку додати новий. Загалом ми будемо покращувати сполучення з обласними центрами", - поінформував в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.
За інформацією прес-служби, на балансі Укрзалізниці на даний час уже 9 таких нових вагонів Крюківського заводу. Перші три з початку вересня вже апробували пасажири потягів до Ужгорода, Трускавця та Новоолексіївки. До кінця року таких нових вагонів має бути 38 відповідно до укладеного із заводом договору.
За попереднім контрактом Крюківський вагонобудівний завод на початку цього року поставив 12 пасажирських вагонів. Таким чином, загалом за 2017 рік за двома контрактами кількість пасажирських вагонів сягне 50. "Це найбільш масова партія за період з 2008 року. Окрім того, з 2012 до 2016 року пасажирські вагони Укрзалізниця не купувала взагалі, окрім швидкісних поїздів. Ми хочемо показати клієнтам нове обличчя Укрзалізниці, якою вона може бути. Для цього, звісно, потрібні інвестиції, і над цим ми теж працюємо", - зазначив Кравцов.
За даними прес-служби, на даний час інвентарний парк пасажирських вагонів основних перевезень ПАТ «Укрзалізниця» становить 4551 одиницю, середній вік якого – майже 32 роки, загальний відсоток зношеності – 92,8%. Із всієї кількості вагонів лише 21 вагон віком до 5 років, 439 вагонів – віком від 5 до 25 років, 927 – віком від 25 до 28 років та 3164 – віком понад 28 років. З інвентарного парку лише 3100 вагонів знаходяться в робочому парку й мають право курсувати у пасажирських поїздах та відповідають вимогам нормативної документації.
Як зазначив директор з пасажирських перевезень та сервісу ПАТ "Укрзалізниця" Ігор Романків, за роки незалежності державне фінансування на закупівлю нового рухомого складу згідно зі статтею 10 закону «Про залізничний транспорт» не виділялося. Однак за цей час за кошти Укрзалізниці все-таки було придбано 583 пасажирські вагони. Водночас для належної роботи залізниці таких вагонів щороку потрібно закуповувати 250-300. "Для оновлення пасажирського рухомого складу, враховуючи старіння парку, необхідно купувати 250-300 вагонів щорічно. Це передбачено стратегією розвитку Укрзалізниці, але ми сподіваємося на залучення і коштів з держбюджету", – зазначив Романків.