Для розвитку гастротуризму потрібно виробити культуру споживання автентичної їжі – Олеськів
Для приваблення туристів до України за допомогою гастрономії, важливо розвивати серед українців культуру споживання автентичної їжі.
Про це сказала голова Державного агентства розвитку туризму України Мар'яна Олеськів під час пресзаходу: «Як українським ресторанам увійти до найвпливовіших ресторанних рейтингів», повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Для того, щоб ми могли якісно приваблювати туристів сюди за рахунок нашої гастрономії, нам важливо розвивати цю культури і серед українців, так само, як і культуру подорожей, теж саме стосується і культури споживання автентичної української їжі. Це такий великий шлях, який ми розпочинаємо, і власне це далі має призвести до того, щоб українські шеф-кухарі вважалися зразками у світі, їх запрошували на світові шоу, приїжджали до нас світові кулінарні експерти і вносили Україну на мапу найкращих ресторанів», – сказала Олеськів.
Вона зазначила, що наразі в агентстві працюють над програмою промоції України у світі.
Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко наголосив, що для того, щоб українські ресторани стали відомими у світі, вони мають потрапляли до різних міжнародних рейтингів. За його словами, потрапляння до таких рейтингів говорить про те, що увага іноземних туристів буде прикута до України.
Голова Міжнародного конгресу шеф-кухарів FONTEGRO UKRAINE Катерина Авдєєва розповіла, що рейтинг Мішлена має чіткі вимоги, експерти рік оцінюють певний ресторан за п'ятьма критеріями.
«Перший – це якісні продукти, поки немає якісних продуктів, вони далі не йдуть. Друге – це креативність шефа, до креативності вони ще оцінюють базові знання шефа. Далі оцінюється баланс, все повинно бути збалансовано. Потім – сталість смаку, якщо вони один раз скуштували страву, і за всіма показниками ресторан пройшов, то через два місяці експерт повертається і замовляє ту ж саму страву», – сказала Авдєєва.
Вона додала, що інспекторів ніхто не знає в обличчя, підкупити їх неможливо.
Шеф-кухар, громадський діяч, голова ГО «Інститут культури» Євген Клопотенко зазначив, що якщо зараз консолідувати свої сили і впродовж кількох років працювати над популяризацією України, то потім можна буде досягнути вагомих результатів. За його словами, потрібно багато говорити про те, що в Україні є своя їжа, їздити по світу та робити певні фестивалі з українськими стравами.
«В України є потенціал, він не такий, як ми його бачимо. Бо ми думаємо, що в України є своя їжа, вона має якусь свою форму, і світові вона може бути не цікава. Але насправді у нас зараз найкращий час, бо не знаю, чи можна так говорити, але так склалися зірки, що під час пандемії ресторанна сфера кардинально змінилася, і зараз світ «голодний» до чогось цікавого. Зараз саме той час, коли Україна може про себе говорити, і світ буде з легкістю її сприймати. Зараз світ перезавантажився, і йому треба щось нове», – додав Клопотенко.
Як повідомляв Укрінформ, 16 квітня шеф-кухар, популяризатор української кухні Євген Клопотенко дав звану вечерю для шефів провідних ресторанів Нью-Йорка у відомому серед українців ресторані «Веселка».